دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

فروش محصولات گلخانه ای


فروش محصولات گلخانه ای

 

 

امروز می‌خواهیم درمورد محصولات و خدمات پارس صنعت برای شما توضیح دهیم:

 

خدمات اصلی پارس صنعت فروش محصولات و تجهیزات هیدروپونیک است که به‌جرئت می‌توان گفت جزء بهترین فروشندگان این حوزه از نظر کیفیت و تنوع محصولات می‌باشند.

پارس صنعت با جمع‌آوری تمام محصولات ایجاد یک گلخانه برای شما کار را برایتان تا حدود زیادی آسان کرده است. به‌طوری‌که اگر جویای کار و کسب درآمد برای خود هستید و یا دامدار هستید و نگران تأمین علوفه سبز و تازه در زمستان، پیشنهاد ما به شما پارس صنعت است.

 

b1_1309.png

چگونه از مشاوره کشت علوفه هیدروپونیک استفاده کنیم؟

برای شروع کشت علوفه هیدروپونیک شما نیازمند هزینه زیادی نیستید، در واقع با خرید پکیج صفر تا صد مشاوره علوفه هیدروپونیک پارس صنعت می‌توانید از ابتدا تا انتهای کار را با خیال راحت به کارشناسان این مجموعه بسپارید.

 در پکیج صفر تا صد کشت علوفه هیدروپونیک پارس صنعت شما از خدماتی چون مشاوره تأمین تجهیزات و لوازم مورد نیاز کشت علوفه هیدروپونیک، تهیه بذر مناسب و همچنین پشتیبانی دائمی می‌توانید برخوردار شوید.

 

چرا آموزش کشت علوفه هیدروپونیک مهم است؟

یکی از نیازهای اساسی برای حیات انسان‌ها و حیوانات آب است. در سال‌های اخیر کمبود آب و خشکسالی باعث ازبین‌رفتن زمین‌ها و مراتع زیادی شده است که به دنبال آن کمبود تغذیه دام و طیور را به همراه داشته است.

کشاورزی هیدروپونیک یک روش عالی و جایگزین برای کشاورزی سنتی است و با این روش کشت می‌توان علوفه موردنیاز دام و طیور را تهیه کرد ...

اگر شما نیز علاقه‌مند به کشت  علوفه هیدروپونیک هستید، می‌توانید با آموزش کشت علوفه هیدروپونیک جزء تولیدکنندگان این محصول باشید.

 

با خرید لوازم تولید علوفه هیدروپونیک، راهی صنعت هیدروپونیک شوید!

تجهیز کردن گلخانه و یا کانکس کشت علوفه هیدروپونیک، شاید ساده به نظر برسد اما راه‌اندازی این بستر، به طور حتم باید با نظر کارشناسان این صنعت باشد. زیرا هرگونه اشتباه کوچکی ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی علوفه و در نتیجه عدم استفاده از محصول نهایی می‌شود.

کارشناسان پارس صنعت آماده ارائه انواع خدمات نظیر فروش ادوات و تجهیزات موردنیاز راه‌اندازی گلخانه علوفه هیدروپونیک می‌باشند.

نمونه‌ای از محصولات پارس صنعت برای کشت علوفه هیدروپونیک:

  • لوله‌های آبیاری قطره‌ای
  • فن و سیستم تهویه
  • سینی کشت علوفه هیدروپونیک
  • مه پاش

 

سازه استاندارد علوفه هیدروپونیک پارس صنعت چیست؟

تیم طراحی پارس صنعت با طراحی سازه استاندارد علوفه هیدروپونیک که به‌صورت پیش‌ساخته و به همراه کاتالوگ نصب، کشت علوفه هیدروپونیک را برای تولیدکنندگان آسان کرده است. این سازه از میله‌ها و پیچ‌هایی تشکیل شده است که به‌راحتی قابلیت حمل دارد.

پارس صنعت در تمام راه در کنار شما می‌ماند.

 

در سالهای اخیر باتوجه‌به گرایش افراد به مصرف محصولات پلاستیکی، پارس صنعت تنها به تولید محصولات علوفه هیدروپونیک بسنده نکرده است و در تولید گرانول که ماده اولیه محصولات پلاستیکی است نیز پیشتاز این صنعت بوده است.

گرانول چیست و چه کاربردی دارد؟

گرانول شکلی از پلیمر است که به‌صورت دانه‌دانه است. گرانول‌ها به‌صورت دانه‌های رنگی و در

 اندازه‌های کوچک هستند. از گرانول برای تولید محصولات و لوازم مختلف در صنعت پلاستیک‌سازی استفاده می‌شود.

 

خلاصه ای از کاربردهای گرانول در صنایع مختلف به شرح زیر می‌باشد:

  1. ماشین سازی (لوازم خودرو، لاستیک)
  2. چهارچوب در
  3. نرده
  4. سقف کاذب
  5. کف‌پوش‌ها
  6. لوازم خانگی
  7. تجهیزات پزشکی
  8. صنعت برق

چگونه از گرانول درآمد بالا کسب کنیم؟

امروزه عواملی مانند بالابردن کیفیت زندگی انسان‌ها، توجه به بهبود وضعیت معیشتی افراد، حفظ محیط‌زیست، تولید لوازم پرمصرف و کم‌هزینه و … چندین عامل مهم برای ایجاد کسب‌وکار در صنعت پلاستیک می‌باشد.

تقریباً اگر به اطرافمان نگاه کنیم کمتر وسیله‌ای را می‌توان یافت که حداقل قطعه پلاستیکی در آن به کار نرفته باشد.

کسب درآمد از گرانول برای تولید محصولات پلاستیکی یکی از روش‌های درآمدزایی می‌باشد که در ابتدا با خرید گرانول و قالب تزریق پلاستیک می توان در مدت زمان کمی سود زیادی را بدست آورد.

 

 طراحی قالب تزریق پلاستیک اولین گام تولید محصولات پلاستیکی:

مرحله طراحی قالب تزریق پلاستیک مهم‌ترین مرحله از ساخت محصولات پلاستیکی است، زیرا اولین ایده مشتریان به مرحله تصویر می‌رسد.

سفارش طراحی قالب تزریق پلاستیک باید به‌گونه‌ای باشد تا بتوان آن قالب‌ها را درست طراحی کرد و همچنین آن لوازم کاربردی و قابل‌استفاده باشند.

واحد طراحی قالب پلاستیک پارس صنعت در حال حاضر بدون هیچ‌گونه محدودیت فنی و نرم‌افزاری، امکان طراحی تمامی قطعات پلاستیک و غیر پلاستیکی مانند فیکسچر جوشکاری و دایکاست را دارا می‌باشد.

 

طراحی فیکسچر جوشکاری چیست؟

تولید محصولات و لوازم مختلف معمولا از طریق استفاده از نیروی کار ، ماشین آلات ، ابزارها و فرآوری خاصی انجام می‌گردد.

بخش تولید "محصولات غیر پلاستیکی" با طراحی صنعتی ارتباط تنگاتنگی دارد.

 “فیکسچر”  یکی ازابزار های تولید در جهان صنعت است و همچنین یکی از پرکاربردترین فیکسچرهای موجود در بازار صنایع یعنی فیکسچر جوشکاری است . شرکت پارس صنعت با  طراحی فیکسچر جوشکاری گامی بزرگ در صنعت جوشکاری برداشته است.

و در آخر فراموش نکنید:

پارس صنعت جایی برای رشد و شکوفایی شما در عرصه تولید محصولات کشت هیدروپونیک و همچنین محصولات پلاستیکی و صنعتی می باشد.

کارشناسان ما باتکیه‌بر تجربیات قبلی و دانش روز دنیا تمامی نیازهای شما را برآورده خواهند کرد.

 

parsanat.com

 

معیارهای مهم در خرید مودم tp-link



امروزه ما برای انجام وظایف شخصی و اجتماعی خود بیشتر از هر زمان دیگری به اینترنت نیازمندیم. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که برای اتصال هر چه راحت‌تر مردم به اینترنت، مودم تولید می‌کنند. در ایران شرکت تی پی لینک نسبت به سایر شرکت‌ها در زمینه ساخت مودم شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است. در این مطلب قصد داریم تا به ویژگی‌های مثبت و منفی مودم تی پی لینک بپردازیم و به شما در مورد قیمت مودم تی پی لینک اطلاعات کاربردی ارائه دهیم، تا انتها با ما همراه باشید.

 

z2_g4uo.jpg

مودم تی پی لینک

 

در گذشته وصل شدن به اینترنت کار بسیار سخت و پر‌هزینه‌ای بود، اما امروزه به لطف پیشرفت فناوری و ظهور مود‌م‌‌های مختلف، وصل شدن به اینترنت، دیگر چندان کار مشکلی نیست و خیلی راحت و آسان در هر جای کشور می‌توان به اینترنت متصل شد.

 مودم تی پی لینک از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم برخودار است. این کمپانی شناخته شده محصولاتی متنوع، با قیمتی مناسب را تولید و به بازار عرضه می‌کند، به همین علت توانسته در مدت کوتاهی محبوبیت بسیار بالایی کسب کند

 

معیارهای مهم در خرید مودم tp-link

 

قبل از آن که بهترین مودم تی پی لینک را به شما معرفی کنیم، بهتر است ابتدا  با معیار‌های انتخاب یک مودم خوب آشنا شوید:

 

یکی از مهم‌ترین معیارها در مودم تی پی لینک تعداد پورت و تنوع پورت‌ها می‌باشد. پورت‌ها به شما این اجازه را می‌دهند که توسط یک کابل، مودم را به سیستم متصل کنید و از اینترنت استفاده کنید.

سعی کنید مودمی را انتخاب کنید که دارای نویزگیر باشد تا بهترین و با کیفیت‌ترین ارتباط را داشته باشید.

اگر مکان تحت پوشش مودم تی پی لینک زیر 70 متر است مودم‌های تک آنتن گزینه مناسبی هستند، اما اگر قصد پوشش‌دهی متراژ بزرگ‌تری را دارید مودم‌های 2 آنتن یا بالاتر می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

مودم تی پی لینک از امنیت بالایی برخودار است، با این حال در هنگام خرید به داشتن فایروال در مودم دقت کنید، چرا که فایروال می‌تواند ارتباط شما را ایمن نگه دارد.

مودم تی پی لینک از نظر اتصال به شبکه به دو دسته خانگی و همراه تقسیم می‌شود، اگر تمایل دارید در هر زمان و مکانی به اینترنت متصل باشید و مشکلی از بابت استفاده‌‌ی اینترنت نداشته باشید مودم‌های بی‌سیم با استفاده از یک سیم کارت برای شما گزینه مناسب‌تری هستند، این در حالی است که مودم‌های با سیم به شما تنها اجازه متصل شدن از طریق کابل تلفن را می‌دهند.

مودم با باند 2.4 گیگاهرتز را تک بانده و مودم با باند ترکیبی 2.4 و 5 گیگاهرتز را دو بانده می‌نامیم. مودم‌های دو باند 1300 مگابیت بر ثانیه و مودم‌های تک بانده 600 مگابیت بر ثانیه سرعت انتقال آن‌ها است.

 

برخی از بهترین مودم‌های تی پی لینک عبارتند از:

 

مودم تی پی لینک مدل TD-W8961N_V1 

 

این مودم جزو با کیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین مودم‌های برند تی پی لینک به شمار می‌آید.

قیمت مناسب، گارانتی، 2 عدد آنتن قوی، ظاهری زیبا، سرعت بالای انتقال اطلاعات تا 300 مگابیت برثانیه، دارای فایروال و چندین قابلیت دیگر از جمله ویژگی‌های این مودم tp-link  است

این مودم پرطرفدار با قابلیت 4 عدد پورت شبکه، جهت اتصال به سیستم گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در دفاتر به شمار می‌آید.

 

 

مودم بی‌سیم TP-link مدل M7200

 

مودم بی‌سیم TP-link  مدل M7200 از پرفروش‌ترین مودم‌های شرکت تی پی لینک است که دو اتصال بی‌سیم و با سیم را ارائه می‌دهد. قدرت باطری این مودم 2000 میلی آمپر است، پورت میکرو یو اس بی در این مودم جیبی وجود دارد تا به راحتی از درگاه آن را شارژ کنید، این مودم همچنین دارای آنتن  ??? گیگاهرتزی و دارای توان ??dbm می‌باشد.

 

 

مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم تی پی لینک مدل TD-W9960 V1

 

این مودم tp-link   محصولی فوق العاده است، که از فناوری VDSL نیز پشتیبانی می‌کند. از جمله ویژگی‌های مثبت این مودم فوق العاده می‌توان به 2 عدد آنتن خارجی قوی، ارسال سیگنال‌های پایدار تا محدوده قابل قبول، سرعت وایرلس 300 مگابایت در ثانیه، فرکانس باند 2.4 گیگاهرتز، امنیت فوق العاده، طراحی شیک و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

 

 

مودم 4G تی پی لینک Archer MR100

 

 

 از بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK) ، مودم 4G تی پی لینک Archer MR100 می‌باشد

از جمله نقاط قوت این مودم قدرت زیاد آن می‌باشد.

 مودم tp-link   شبکه‌های  3G ,?G و TD_LTE را پشتیبانی می‌کند، همچنین پشتیبانی از سیستم‌های عامل Microsoft Windows 98SE، NT، ????، XP، Vista و نیز Windows 7, 8 , 8.1, 10 و نیز Mac OS، NetWare و Unix  یا Linux را انجام می‌دهد.

 

 

مودم  بی‌سیم N150 تی پی لینک مدل TD-W8901N_V1

 

این مودم یکی از محصولات نسبتا قدیمی از شرکت تی پی لینک به حساب می‌آید. سرعت انتقال اطلاعات این محصول 150 مگابیت بر ثانیه است که نسبت به دیگر مدل‌های موجود پایین‌تر است.

 این روتر دارای 1 آنتن با فرکانس 2.4 گیگاهرتز می باشد که برای محیط‌های کوچک جوابگو است. این مودم تک آنتن با چهار پورت اترنت RJ-45، برای محافظت از کاربران شبکه در مقابل هکرها از فایروال‌های NAT و SPI استفاده می‌کند.

 

 

مودم روتر بی‌سیم AC1200 تی پی-لینک مدل Archer VR400_V2

 

این مدل مودم تی پی لینک از نوع حرفه‌ای و عالی با طراحی بسیار شیک از شرکت تی پی لینک لقب بهترین مودم از بین مودم‌های تی پی لینک را به خود اختصاص داده است.

  این محصول با دارا بودن سه آنتن قادر است تا منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار دهد، همچنین این مودم 2 بانده با فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز است که همین موضوع باعث شده تا برای کارهای حرفه‌ای بسیار مناسب باشد.

 

خرید مودم از راف نت

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین انواع مودم تی پی لینک راف نت آشنا کنیم. فروشگاه اینترنتی راف نت انواع خدمات مرتبط مانند راه اندازی سیستم شبکه، نصب زیرساخت شبکه، فروش تجهیزات شبکه اکتیو و فروش تجهیزات شبکه پسیو شامل مودم دی لینک، یوتل، زایکسل، مودم تی پی لینک و ...)، کابل، سوئیچ (هایک ویژن، تی پی لینک و ...)، انواع تجهیزات فیبر نوری، اکسس پوینت، انواع رک آزمایشگاهی و ایستاده و دیواری، ذخیره ساز، دستگاه ضبط تصویر دیجیتال NVR، دستگاه ضبط تصویر آنالوگ DVR، هارد اکسترنال و هارد اینترنال، پچ کورد و پچ پنل را ارائه می‌دهد. تمام محصولات و تجهیزات شبکه استفاده شده و موجود در سایت توسط کارشناسان  مجرب راف نت انتخاب شدند و در دسترس خریداران قرار گرفتند. در تمام مراحل نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه، خرید تجهیزات شبکه، انتخاب محصول و نصب و نگهداری تجهیزات شبکه کامپیوتری، کارشناسان و پرسنل فروشگاه اینترنتی راف نت پاسخگو هستند و براساس نیاز و میزان بودجه شما در نصب و راه اندازی شبکه مشاوره خواهند داد.

 

منبع:ایران فان مگ

وکیل کیفری


وکیل کیفری واژه جرم در علوم مختلف دارای معانی مختلف است مثلا در علوم دینی با تعابیری مانند ذنب، اثم، معصیه و ... نامگذاری شده و به معنای تخلف از اوامر و نواهی شارع است و این تعابیر با مفهوم جرم در علوم جامعه شناسی و روانشناسی متفاوت است. همین مفهوم در علم حقوق تعریفی دیگر دارد، مطابق با ماده 2 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود. یکی از اصول اولیه و مسلّم حقوق جزایی که شرع مقدس اسلام بر آن تصریح نموده، «اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها» و یا همان «قاعده قبح عقاب بلا بیان» می باشد و این قاعده درصدد بیان این معناست که هیچ مجازاتی بدون وجود قانون قابل تصور نیست. قاعده «قبح عقاب بلا بیان» از قواعد مهم شرعی و مترادف فقهی دینی اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها است.

z2_17lc.png

 

وکیل کیفری | وکیل امور کیفری

‌آیین دادرسی کیفری وسیله‌است؛ نه هدف. از یک سو وسیله‌ای است برای قاضی به منظور کشف حقیقت و از سوی دیگر ابزاری است برای متهم در جهت دفاع از خود. در این میان مـسـئـلـه حقوق دفاعی متهم از جایگاه خاصی در دادرسی‌ها برخوردار است. از جمله تضمین‌هایی که به نحو مطلوب و شایسته در راستای حفظ حقوق متهم به کار می‌رود، شرکت وکیل مدافع در تمام مراحل دادرسی‌کیفری می‌‌باشد.اصل الزامی بودن شرکت وکیل مدافع در تمامی مراحل دادرسی‌های کیفری در اکثر کشورها به عنوان یکی از پدیده‌های ضروری حقوق از سال‌ها پیش مورد توجه قرار گرفته است و حتی تعدادی از کشورها بر این باورند که بدون شرکت وکیل مدافع نباید متهمی را مورد تحقیق و محاکمه قرار داد.در بند 3 ماده 14 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب 1966 مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: <هر کسی متهم به ارتکاب جرمی شود با تساوی کامل لااقل حق تضمین‌های زیر را خواهد داشت: در محاکمه حضور یابد و شخصاً یا توسط وکیل منتخب خود از خود دفاع کند و در صورتی که وکیل نداشته باشد، حق داشتن یک وکیل برای او اطلاع داده می‌شود. در مواردی که مصالح دادگستری اقتضا نماید، از طرف دادگاه رأساً برای او وکیلی تعیین می‌گردد که در صورت عجز او از پرداخت حق‌الوکاله هزینه‌ای نخواهد داشت.

 

بهترین وکیل کیفری

بر حسب خدماتی که یک وکیل کیفری در موقعیتهای مختلف به موکلین خود ارائه می دهد، می توان قالب حقوقی روابط آنها را عقد مختلطی از قرارداد اجاره خدمات و وکالت دانست. مبنای این تفکر که ریشه در اعماق حقوق رم دارد، از تقسیم اعمال به اعمال مادی و غیرمادی ناشی می گردد. زیرا قائلین به این نظر عقد وکالت را ناظر به اعمال حقوقی یا Act juridique و موضوع عقد اجاره خدمات را اعمال مادی یا Act material می دانند.

به عقیده این دسته از حقوقدانان، خدماتی که وکیل کیفری انجام می دهد، شامل دو بخش است که قسمتی از آن اعمال حقوقی یا تصرفات قانونی است و به نیابت از موکل صورت می پذیرد و لزوماً آثار و نتایج آنها متوجه موکل وی میگردد مانند طرح شکایت، اقامه دعوی، اقرار، مصالحه و ... و بخش دیگر خدماتی است که نیابت و نمایندگی در آن لحاظ نمی گردد مانند مدافعات کتبی و شفاهی که وکیل به منظور روشن کردن موضوع دعوی و اثبات حقانیت موکل خود در دادگاه بعمل می آورد و با نظرات مشورتی که در موقعیتهای مختلف به وی ارائه می نمایند.

بدیهی است، از آنجایی که وظایف بهترین وکیل کیفری در طرح و تعقیب یا پاسخگویی به یک دعوی مجموعه ای از اعمال حقوقی و اعمال مادی است، در نتیجه روابط وی با موکل خویش تابع عقد وکالت و اجاره، توأمان می باشد و تا زمانی که تعارضی بین احکام این دو عقد پیدا نشود باید در هر مورد احکام خاص هریک از آنها را در تبیین روابط طرفین اعمال نمود. لیکن چنانچه در صورت بروز تعارض، تعارض مزبور مربوط به نظم عمومی باشد، باید احکام عقد غالب را جاری ساخت و تعیین اینکه در یک رابطه وکالتی خاص، کدامیک از عناصر دو عقد اجاره و عقد وکالت غالب است با قاضی است.

بهترین وکیل کیفری تهران :

به نظریه عقد مختلط، همان ایراداتی وارد است که نسبت به نظریه اجاره اشخاص یا اجاره خدمات بیان گردید. زیرا اجزاء وظایفی که بهترین وکیل کیفری در تعقیب یک دعوی بعهده می گیرد، قابل تفکیک نیست تا بتوان قسمتی از آنرا مشمول عقد اجاره و بخش دیگر را تابع عقد وکالت قانون مدنی دانست بلکه برعکس، وظایف او مجموعه ای از اتخاذ روشها و اقدامات و تصمیم گیریهای مبتنی بر دانش حقوقی خویش است که بتواند موکل وی را در استیفای حق مورد نزاع، یاری دهد و تفکیک اعمال حقوقی وی یا به تعبیر دیگر تصرفات قانونی او نظیر اقرار، استرداد دعوی و مصالحه و ... از سایر اقدامات او که در راستای اجرای امور موضع وکالت ضروری است با توجه به تفاوت فاحش عقد اجاره و وکالت چه از جهت لزوم و جواز و چه از جهت اینکه طبیعت عقد اجاره، تعهد به نتیجه و مقتضای عقد وکالت در مساعدت قضایی تعهد به وسیله می باشد، موجب می گردد که با پذیرش این نظر، روابط حقوقی وکیل و موکل در تعهدات متقابلی که دارند، دچار اختلال گردد و به تبع آن قواعد مربوط به دادرسی که جایگاه تجلی انجام تعهدات وکیل مخصوصاً در ارتباط با حقوق اشخاص ثالث است، متزلزل شود و نظام دادرسی که از نهادهای وابسته به نظم عمومی است، تحت تأثیر دوگانگی چهره روابط حقوقی وکیل و موکل، بشدت آسیب پذیر گردد.

از آنچه تاکنون بیان گردید، این نتیجه بدست می آید که وکالت در دعاوی بجهت طبیعت و اقتضای خاص خود، مخصوصاً بدلیل ارتباط آن با قواعد مربوط به نظام دادرسی، در یک رابطه ساده دوجانبه بین موکل و وکیل خلاصه نمی گردد و به همین دلیل از دیرباز، لزوم نظارت دولت به این نهاد حقوقی و لزوماً وضع قوانین خاص به منظور حسن جریان روابط طرفین و تضمین حقوق قانونی آنها و نیز پیش بینی تکالیفی برای وکیل علاوه بر آنچه طرفین در قراردادهای دوجانبه خود بر آن، تراضی می نمایند، محسوس بوده است.

واقعیت این است که امر وکالت از قرنها پیش بصورت یک حرفه و پیشه مطرح شده است تا یک رابطه حقوقی ساده دوجانبه و قراردادی و با پیچیده شدن نظامهای دادرسی جدید، این حرفه بعنوان فنی به منظور استفاده از ابزار قانون در تأمین و حفظ حقوق فردی در یک جامعه از یک سو و اجرای عدالت از سوی دیگر، مورد توجه قرار گرفته است.

به همین جهت اولین متون قانونی مربوط به حرفه وکالت در فرانسه به ترتیب در سالهای ???? و ???? به تصویب رسید و امر دفاع در دادگاهها توسط افراد حقوقدان، تحت نظام معینی در آمد.

در ایران نیز در فصل دوم قانون تشکیلات عدلیه مصوب ???? برای اولین بار وکالت در دعاوی، تابع مقررات خاص خود گردید. وضع قوانین مورد اشاره، مؤید این نظر است که روابط گسترده و پیچیده وکیل و موکل در یک دعوی، در هیچیک از قالبهای از پیش تعیین شده عقود معین قانون مدنی نمیگنجیده است و یا حداقل لزوم نظارت و کنترل دولت نسبت به این حرفه ایجاب می نموده است تا مسئولیت هایی بیش از آنچه به موجب عقد وکالت یا اجاره خدمات متوجه وکیل می گردد، برای او منظور شود.

 

بنابراین حدود وظایف و مسئولیتهای وکیل را باید بر اساس قانون خاص وکالت تعیین نمود و از بستر قانون مدنی در باب عقد وکالت، صرفاً در موارد سکوت قانون خاص بهره گرفت. بعبارت دیگر باید رابطه حقوقی وکیل کیفری و موکل وی را مانند شاخه ای دانست که ارتباط آن با پیکر تنومند عقد وکالت قانون مدنی صرفا یک ارتباط پیوندی است.

بدیهی است، منشاء مسئولیتهای وکیل کیفری و تکالیفی که قانون وکالت برای او تعیین نموده است، اگر از استثنائات نادر آن مانند وکالت انتخابی بگذریم تراضی او با موکل و قبول نمایندگی وی در یک دعوی خاص است، بطوری که می توان گفت بدون انعقاد قرارداد وکالت، بهترین وکیل کیفری هیچگونه تکلیفی در برابر موکل ندارد. بنابراین در هیچ شرایطی نمی توان عقد بودن روابط طرفین را انکار نمود. لیکن این نکته را نیز باید باور داشت که یکی از آثار قراردادهای تنظیمی بر اساس قانون وکالت سال ???? و آیین نامه های مربوط به آن، این است که وکیل کیفری علاوه بر تعهدات مربوط به عقد وکالت قانون مدنی، تکالیفی را که قانون وکالت ???? برای او تعیین نموده است، تلویحاً پذیرفته است. به همین دلیل، نقض مقررات پیش بینی شده در قانون وکالت و آیین نامه های مربوط به آن در حکم تخلف قراردادی است و در یک تعبیر دیگر، تکالیفی که قانون برای وکیل تعیین نموده است، الزامات قانونی صاحبان حرفه وکالت است. حتی بر اساس یک دکترین پذیرفته شده در حقوق بلژیک، نقض آیین نامه های مربوط به وکالت، از نوع قوانین ماهوی بوده و هر شخص می توانند به استناد تخلف وکیل از آنها، جبران خسارت وارده به خود را تقاضا نماید. نکته جالب توجه در این دکترین این است که استناد به آیین نامه های مزبور اختصاص به موکلین نداشته و هر شخصی ثالثی حق استناد به آنها را دارد.

توجیه دیگر از ارتباط آیین نامه های انضباطی وکلا با قوانین ماهوی که منشاء حق و تکلیف می باشند، این است که قانونگذار، صلاحیت قانونگذاری خود را در این بخش، نظیر آنچه در مورد نام پزشکی و اختیار اِعمال تنبیه های انضباطی نسبت به پزشکان صادق است، به کانونهای وکلا تفویض نموده است. ماده ?? لایحه استقلال کانون وکلا مصوب ???? که تعیین نوع تخلفات وکلا و مجازات آنها را به خود کانون با تصویب وزیر دادگستری محول نموده است، درستی این توجیه را به اثبات می رساند. به همین دلیل، با وجودی که عقد وکالت از عقود جایز می باشد و هر زمان که وکیل بخواهد می تواند استعفا دهد، در وکالت دعاوی، وکیل کیفری از این اختیار بطور مطلق برخوردار نیست و تخلف از این حکم موجب مسئولیت او خواهد گردید، زیرا طبق ماده ?? قانون وکالت: در صورتی که وکیلی که داعی? بهترین وکیل کیفری را به دوش میکشد اگر بخواهد از وکالت استعفا نماید، باید قبلا طوری به موکل و محکمه اطلاع دهد که موکل بتواند وکیل دیگری در موقع برای خود معین و به محکمه معرفی نماید؛

بنابراین چون رابطه حقوقی وکیل دادگستری با موکلین خود با هیچیک از عقود معین قانون مدنی بطور کامل منطبق نبوده و وکیل علاوه بر الزامات قراردادی خود، ناگزیر از پذیرفتن الزامات قانونی مربوط به این حرفه نیز می باشد، چاره ای جز این نیست که آنرا از جمله عقود نامعین موضوع ماده ?? قانونی مدنی یا قرارداد ویژه sui Generis بدانیم که دارای ویژگی های زیر است:

?- از جهت انعقاد، عقدی است تشریفاتی که نیاز به تنظیم سند کتبی دارد. سند وکالت را هم می توان بصورت رسمی در دفتر اسناد رسمی تنظیم نمود و هم بر روی اوراق چاپی که طبق قانون وکالت تهیه شده است.

?- از حیث اثر، وکالت از عقود معاوضی است و تعهدات متقابلی برای طرفین ایجاد می نماید و وکیل با دریافت حق الوکاله، متعهد به انجام مساعی لازم در حفظ حقوق موکل خود می گردد.

3- وکالت از عقود شخصی و قائم به شخصیت طرفین است و موکل به اعتبار مهارت و حسن شهرتی که در وکیل سراغ داشته است، به او مراجعه می نماید. لیکن هر زمان که بخواهد، می تواند او را عزل نماید. وکیل نیز در انتخاب موکل آزاد است لیکن در حقوق یونان، وکلای دادگستری مکلفند وکالت کلیه دعاوی قابل دفاع را بپذیرند و این آزادی که وکیل بتواند موکلین خود را بر اساس پشتوانه مالی آنان برای پرداخت حق الوکاله انتخاب نماید، از وی سلب شده است. علاوه بر این، وکیل جز در موارد استثنایی می تواند از وکالت موکل خود استعفا دهد.

?- وکالت از مشاغل آزاد و مشمول قانون مدنی است. لیکن در پاره ای کشورها اجازه تأسیس شرکتهای تجاری و تفویض وکالت به این قبیل شرکتها داده شده است.

?- وکالت دادگستری قرارداد خاصی است که احکام آن تابع ماده ?? قانون مدنی و مقررات ویژه پیش بینی شده در متون قانونی مربوط به وکالت در دادگستری است.

تقسیم تعهدات به تعهد به وسیله و تعهد به نتیجه" از ابداعات دموگ حقوقدان مشترکی است. همانگونه که قبلا نیز بیان گردید، این تقسیم بندی، به اعتبار قصد طرفین از انعقاد قرارداد و نتیجه ای که منظور آنان می باشد، صورت گرفته لیکن در بعضی قراردادها، تعهدات طرفین از شفافیت کافی برخوردار نبوده و به آسانی نمی توان نوع تعهد متعهد را از جهات فوق تعیین نمود.

تعهدات وکیل در برابر موکل را باید یکی از مصادیق مشتبه این قاعده دانست. زیرا در مواردی که وکیل برای اقامه دعوی و دفاع از حقوق موکل، از وی قبول وکالت می نماید، تعهد او به تقدیم دادخواست، تعهد به نتیجه است که باید آنرا انجام دهد.

لیکن نسبت به پیروزی در دعوی، تعهد او صرفاً ناظر به اعمال مهارتهای حقوقی خود و کوشش در راه وصول به مطلوب است. بنابراین در مورد قسمت اول تعهدات وی، اجرای وکالت تنها با دادن دادخواست کامل و به جریان انداختن دعوی، تحقق می یابد ولی در مورد سرنوشت دعوی، همین اندازه که معلوم گردد او مراقبت های لازم را در حدود متعارف معمول داشته است، برای اثبات اجرای تعهد از ناحیه او کافی است، هر چند نتیجه دعوی به ضرر موکل وی باشد.

به عبارت دیگر، تعهدات بهترین وکیل کیفری را باید به کارهای مقدماتی لازم که برای حصول نتیجه مطلوب، انجام آنها ضروری است و نتیجه غایی مورد نظر موکل از قرارداد وکالت تقسیم نمود، زیرا کارهای مقدماتی اجرایی، از قبیل تقدیم دادخواست، حضور در جلسه دادرسی، اعتراض نسبت به تصمیمات دادگاه وهرگونه اقدام دیگری که برای یک دادرسی منظم ضروری است و انجام آن از وظایف و یا حقوق متداعیین است تنها با انجام آنها تحقق می یابد. بنابراین تعهد وکیل کیفری به انجام آنها، از نوع تعهد به نتیجه است. لیکن چون برای حصول نتیجه مطلوب، انجام کارهای مقدماتی لازم برای یک دفاع خوب کافی نبوده و عوامل دیگری از جمله نظر قضایی منطبق بر نظر کارشناسی وکیل، نقش تعیین کننده در سرنوشت دعوی را دارد و تحقق نتیجه مطلوب کاملاً در اختیار حتی بهترین وکیل کیفری نیز نمی باشد، بنابراین باید این بخش از تعهدات وکیل را از نوع تعهد به وسیله دانست. در این مورد باید بین تعهداتی که وکیل در نقش مشاور حقوقی در برابر مراجعین دفتر خود دارد و تعهدات وی هنگامی که وظیفه دفاع از دعوایی را به عهده می گیرد، قایل به تفکیک شد.

زیرا وکیل در نقش مشاور حقوقی، در حکم مدیر یک مؤسسه عرضه خدمات است که مانند یک متخصص در حرفه خود، باید آثار و تبعات اجرای نظرات مشورتی خود را پیش بینی نماید و مآلا تعهد وی در صحت راهنمائیهای حقوقی مراجعین خود، از نوع تعهد به نتیجه است و نمی تواند با این توجیه که نظرات وی جنبه مشورتی داشته و طرف مشورت گیرنده، مختار در اعمال و اجرای آن بوده است، نسبت به نتایج سوء حاصل از راهنماییهای مزبور، خود را غیرمسئول بداند، مگر آنکه به وجود اختلاف نظر بین حقوقدانان در موضوع موردنظر تصریح نماید. توجیه منطقی این نظر این است که مسئولیت عرضه کنندگان خدمات از جمله خدمات حقوقی مشاوره ای، تلویحاً متضمن تضمین حسن اجرای تعهد نیز می باشد و دکترین حقوقی بلژیک که خدمات مشاوره ای وکلا را ارائه خدمات فکری و دفتر آنان را، مؤسسه عرضه این قبیل خدمات و مشمول ماده ???? قانون مدنی میداند، ظاهراً به همین اعتبار ایجاد شده است. به همین دلیل کانون وکلای دادگستری ایران نیز وظیفه مشاور حقوقی را حساس تر و سنگین تر از وکیل دانسته و استفاده از عنوان مشاور حقوقی را مشروط به داشتن حداقل ده سال سابقه کار وکالت دانسته بود.

اتخاذ این تدبیر توسط کانون وکلا، به جهت اعتمادی است که استفاده از این عنوان، می تواند در اشخاص ایجاد نماید. زیرا صلاحیت وکیل کیفری به عنوان مشاور حقوقی، متضمن این معناست که وی با بینش وسیع و جامعی که از ابعاد حقوقی یک مسئله حقوقی می تواند داشته باشد، به خوبی قادر است بازتابهای قانونی هر اقدامی را پیش بینی نماید.

بنابراین وکیل در نقش مشاور حقوقی، نمی تواند نتایج نامطلوب راهنماییهای خود را، چنانچه ناشی از بی اطلاعی وی از موازین قانونی و قضایی باشد، غیر مرتبط با خود بداند. لیکن در مواردی که وکیل کیفری از سوی یکی از طرفین، وظیفه تعقیب یا پاسخگویی دعوایی را به عهده می گیرد، حسب مورد ممکن است تعهد وی ناظر به نتیجه یا به وسیله باشد.

موارد زیر را می توان از مصادیق تعهد وکیل به نتیجه دانست:

احراز ذی نفع بودن موکل در طرح دعوی، موضوع ماده ? قانون آیین دادرسی مدنی، رعایت موارد ایراد موضوع مواد ??? و ??? ق. آ.د.م، در انتخاب قالب حقوقی متناسب بطوریکه دعوی موکل یا دفاع مربوط به آن از نظر قانونی قابلیت استماع  داشته باشد. رعایت مواد ?? و ?? قانون آیین دادرسی مدنی در طرح دعوی و انجام دستورات دفتر دادگاه و دادرس در مهلتهای قانونی و...

در پایان این بحث ذکر این نکته ضروری است که چون در نقض آن قسمت از تعهدات وکیل که ناظر به نتیجه است تقصیر وکیل مفروض است، وکیل فقط می تواند برای معذوریت خود از انجام آنها، به فورس ماژور استناد نماید. بدیهی است ضعف جسمانی و کهولت سن و عدم تخصص وی در موضوع مورد مشورت نمی تواند بر تعهدات وی تأثیر گذارد. به عبارت دیگر تمسک به فرض Bonus Pater Familias فقط در مورد آن دسته از تعهدات وکیل که ناظر به وسیله باشد، امکانپذیر بوده و در مورد تعهدات وی به نتیجه مسموع نخواهد بود.

نتیجه اینکه، نظر برخی از حقوقدانان مبنی بر اینکه در مواردی که از باب غلبه موارد اغلب، متعهد می تواند با کوشش متعارف و تحمل اندکی مشقت به نتیجه مطلوب برسد، عدم انجام تعهد، اماره بر تخلف وی از بذل سعی کافی در راه انجام تعهد است، می تواند برای تشخیص تعهدات دوگانه وکیل راهگشا باشد. بعبارت دیگر بعقیده این دسته از حقوقدانان، انجام هر تعهدی مستلزم تلاش و کوشش متناسب با موضوع آن است بطوری که می توان گفت تحمل مشقت و رنج لازمه انجام هر کاری است. بنابراین در مواردی که وکیل باهموار نمودن مشقت لازم به خود برای وصول به نتیجه معین می تواند به هدف مطلوب برسد، لیکن از تحمل رنج لازم شانه خالی می کند، نمی تواند با این استدلال که تعهد او به وسیله بوده است نه نتیجه، خودرا از مسئولیت عدم تحقق نتیجه مبری بداند و به طریق اولی هرگاه وکیل برخلاف اصول پذیرفته شده در وکالت دعاوی، نتیجه مطلوب موکل را نیز تضمین نموده باشد، تعهد وکیل نسبت به سرنوشت دعوی که در حالت عادی، از نوع تعهد به وسیله است، به تعهد به نتیجه تبدیل می شود و در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب، چنین وکیلی را باید ناقض عهد خود دانست.

-در مورد کارمند اداره ای چکی بابت رشوه دریافت نموده اما با مراجعه به بانک محال علیه به علت نداشتن موجودی موفق به دریافت وجه چک نشده،آیا مجرم شناخته می شود؟

با توجه به اینکه جرم ارتشاء جرمی مطلق می باشد و به صرف ارتکاب عمل محقق می گردد و نتیجه در آن شرط نیست بنابراین کارمند دولت مرتکب جرم ارتشاء گردیده است.

در جرم ارتشاء مقدم بودن اخذ مال نسبت به انجام کار مورد انتظار توسط مرتشی ضرورتی ندارد بلکه اخذ مال می تواند بعد از انجام کار نیز صورت پذیرد همچنین مالکیت راشی نسبت به مالی که به عنوان رشوه می دهد شرط نیست.

-فردی دیگری را با اسلحه تهدید به قتل می کند و از او چکی دریافت می کند اما بعد از مدتی پشیمان شده و وجه چک را وصول نمی نماید،آیا این عمل مرتکب جرم محسوب می گردد؟

به استناد ماده 668 قانون مجازات اسلامی با توجه به اینکه جرم تهدید عالمانه و عامدانه می باشد و اگر فردی با تهدید سند یا نوشته و....از دیگری بگیرد حتی اگر از آن استفاده ننماید ،جرم تام واقع شده و شخص مجرم و قابل مجازات می باشد.

-شخصی سند مجعولی را به دادگاه ارائه می دهد ولی قبل از توجه دادگاه به جعلی بودن سند آن را مسترد می کند،آیا رفتار این شخص وصف مجرمانه دارد؟

با توجه به اینکه جرم استفاده از سند مجعول جرمی مطلق است و مقید به نتیجه نمی باشد و صرف ارائه دادن کافی است بنابراین جرم تام استفاده ار سند مجعول واقع گردیده است.

-چنانچه طبیبی وسایل سقط جنین زنی را فراهم نماید بدون اینکه شخصاً مباشرت به سقط جنین نماید و زن نیز از این وسایل استفاده ننماید و جنین سقط نگردد ،آیا عمل پزشک جرم محسوب می گردد؟

طبق ماده 624قانون مجازات اسلامی  طبیب،ماما یا داروفروش به صرف فراهم نمودن وسایل سقط جنین حتی اگر مباشرت در سقط ننماید مجرم محسوب شده و قابل مجازات می باشد زیرا این عمل شروع به سقط جنین،جرم تام بوده و همینکه وسایل سقط جنین فراهم گردد چه زن استفاده کند چه نکند ،جرم به صورت کامل محقق گشته و قابل مجازات می باشد.

-اگر فردی بدون گواهینامه رانندگی ،بدون اطلاع مالک اتومبیل،با اتومبیل وی رانندگی نموده و با عابری تصادف و منتهی به فوت عابر شود ، چه کسی مسئول است؟

طبق مواد 714و723 قانون مجازات اسلامی راننده مرتکب دو جرم رانندگی بدون پروانه و قتل در حکم شبه عمد شده که قابل تعقیب و مجازات می باشد ،در این مورد مالک اتومبیل چون کاملاً بی اطلاع بوده هیچ مسئولیتی ندارد.

-اگر مدیر مدرسه،دانش آموزی را به منظور تأدیب در کلاس محبوس کند،آیا قابل پیگیری است؟

با توجه به اینکه مدیر مدرسه از اولیای قانونی و سرپرستان صغار محسوب نمی گردد بلکه صرفاً از جمله اولیای معنوی اشخاص شناخته می شود بنابراین مدیر مدرسه وظیفه ی تربیت دانش آموزان را ندارد و عمل مدیر طبق ماده 583 قانون مجازات اسلامی جرم و قابل نجازات می باشد.

-آیا پزشکی که قبل از عمل جراحی از مریض برائت حاصل نموده،و حال بعد از عمل متوجه ی نقص در عمل و عدم نتیجه ی مطلوب شدیم آیا با توجه به داشتن برائت ،میتوان از پزشک شکایت کرد؟

طبق ماده 495 قانون مجازات اسلامی اگر پزشک در جراحی ها و معالجاتی که انجام می دهد،به بیمار صدمه بدنی بزند ،ضامن پرداخت بیمه می باشد مگر اینکه ثابت نماید تمام اعمال خود را بر طبق مقررات و موازین پزشکی انجام داده و مرتکب هیچ گونه تقصیری نشده و قبل از عمل و معالجه از بیمار برائت نیز اخذ نموده است حتی اگر برائت هم اخذ ننموده باشد اما اگر پزشک مقررات پزشکی را رعایت نکرده باشد و در انجام عمل قصور نموده باشد مسئولیت دارد حتی اگر برائت نیز از بیمار اخذ نموده باشد.

-استفاده از عناوین علمی دکتر و مهندس برای کسانی که فاقد این عناوین هستند ،جرم محسوب می گردد؟

به استناد ماده واحده قانون مجازات اسلامی استفاده غیرمجاز از عناوین علمی،صرفاً در صورت استفاده در مکاتبات اداری یا تبلیغ عمومی در وسایل ارتباط جمعی یا نطق در مجامع یا انتشار اوراق چاپی یا خطی ،جرم محسوب می گردد.

-همسرم از من پولی قرض گرفت و چکی با مبلغ تقریباً دو برابر از ایشان گرفتم،آیا ایشان می توانند بابت جرم ربا از من شکایت نمایند؟

طبق تبصره 3ماده 595قانون مجازات اسلامی ربا بین زن و شوهر محقق نمی گردد.

- همسرم اجازه نمی دهد جهیزیه ی خود را ببرم،آیا می توان تحت عنوان خیانت در امانت از ایشون شکایت کنم؟

طبق نظریه مشورتی ،چون جهیزیه در اختیار زوجه می باشد و در زندگی مورد استفاده ی خانواده قرار می گیرد بنابراین زوج امانت دار محسوب نمی گردد و جرم خیانت در امانت محقق نمی گردد پس در این مورد با طرح دعوای استرداد جهیزیه زوجه می تواند اموال خود را مسترد نماید.



آیا ارتکاب سرقت و مخفی نمود اموال مسروقه توسط سارق چند جرم محسوب می گردد؟



در مورد سارق ،مخفی کردن اموال مسروقه مصداق ندارد و اخفای مال مسروقه طبق ماده 662 قانون مجازات اسلامی مربوط به فردی غیر از سارق است.به عبارت بهتر مطابق مقررات قانونی ،مخفی کردن اموال مسروق توسط سارق از آثار سرقت سارق است و جرم مستقلی محسوب نمی شود و قوانینی که به اخفای مال مسروق اشاره کرده اند در مورد غیر سارق اعمال می گردد.پس تنها یک جرم می ماند آن هم سرقت است که از جمله جرایم ساده و آنی می باشد که یک مجازات دارد.



اگر یکی از ورثه ،از طریق جعل امضاء سهم بقیه وراث را بفروشد ،آیا قابل تعقیب کیفری است



به استناد قوانین مربوطه آن ورثه مرتکب چندین جرم جعل و استفاده از سند مجعول و انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری شده است که از باب تعدد معنوی قابل تعقیب و مجازات می باشد.

اگر فردی بعد از ارتکاب قتل عمدی موجب قصاص،خودکشی نماید،تکلیف چیست



طبق ماده 435 قانون مجازات اسلامی و با توجه به ارتکاب قتل عمدی در صورتی که قاتل فرار نماید و به هر دلیل فوت نماید و دسترسی به قاتل ممکن نباشد،ولی دم مقتول می توانند درخواست دیه نمایند که در این مواقع دیه از اموال قاتل پرداخت می گردد اما اگر قاتل اموالی جهت پرداخت دیه نداشته باشد ،دیه از اموال عاقله ی قاتل پرداخت می شود اما در صورتی که قاتل عاقله نداشته باشد یا آنها اموالی جهت پرداخت دیه نداشته باشند ،در نهایت دیه از بیت المال پرداخت می گردد.

 منبع :

https://www.tehran-atorney.com/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D9%81%D8%B1%DB%8C

 

چرا سماور زغالی برنجی خریداری نماییم؟


چرا سماور زغالی برنجی خریداری نماییم؟

امروزه سماورهای مختلفی در بازار موجود است. از همه این سماورها برای تهیه چای استفاده می شود. اما وجود سماور ذغالی در خانه ایرانی می تواند خاطرات خاطرات قدیمی را زنده کند. در بین مدلهای مختلف ساخته شده ، مدل برنجی آن به دلیل خاصیت درمانی آن به دلیل فلز برنجی می تواند برای انسان مفید باشد. برای همه ما طعم چای زغال یادآور دوران کودکی است. خوشبختانه امروز ، با تولید سماورهای ذغالی ، خاطرات دوران کودکی ما بار دیگر تجدید شد. در واقع این سماورها یکی از نوستالژی های دوران کودکی ما هستند. لذت خوردن چای سماور با ذغال همیشه در چای دیگری نیست. فروشندگان سماور زغالی مانند فروشگاه برنز نوین در ساخت سماور زغالی برنجی از طرح ها و مدل های متفاوتی استفاده می کنند که باعث شده سلیقه همه مشتریان مورد توجه قرار گیرد و هر فرد با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه شخصی محصول مورد نظر خود را خریداری کند. سماور زغالی برنجی علاوه بر زیبایی، خواص بی شماری نیز دارد که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

 

c2_xekq.jpg

 

یکی از مهمترین و برترین ویژگی های سماور زغالی استفاده از آلیاژ برنج در ساخت آن است که خواص و کارایی این سماور را دوچندان کرده است که مزایای قطعی زیادی برای جوشاندن آب در سماور ذغال برنجی دارد. برخی از خواص این سماورهای زغالی به دلیل استفاده از آلیاژ برنج در تولید آن عبارتند از:
دارا بودن خواص ضد میکروبی
از بین بردن بیماریهای پوستی و گوارشی
خواص ضد باکتریایی
بهبود عملکرد مغز و بسیاری موارد دیگر را می توان ذکر کرد که خواص مفید این سماور را نشان می دهد.

همانطور که از نامش پیداست ، سماور زغالی از سوخت زغال برای گرم و جوشاندن آب استفاده می کند و با گرم کردن آب و ایجاد بخار آب ، این دستگاه روند تهیه چای ایرانی را ادامه می دهد. این وسیله تاریخی که چند صد سال قدمت دارد ، زمانی در دست صنعتگران روسی بود و آنها با استفاده از هنر و اندیشه ایرانی شرایط ساخت سماور با چای را فراهم کردند. در دوران ریاست امیرکبیر ، در پی تلاش صنعتگران ایرانی ، نماد معروفی را می بینیم که امروزه در موزه ها و حتی در کافه های قدیمی و تاریخی و البته در نقاشی های هنرمندان باستانی وجود دارد و روند تولید خود را برای تهیه چای ایرانی آغاز می کند. به این محصول در ایران باستان توسط صنعتگران ایرانی برای مصرف داخلی یا غیر خانگی در اندازه های مختلف تولید شده است ، به همین دلیل سماور ایرانی جای خود را در خانه های مردم ایران پیدا کرده است. اما شرایط تولید سماورهای ذغالی با گذشت زمان تغییر کرده و گسترش علم ، علیرغم وجود برق و گاز ، در دهه های اخیر تغییر کرده است ، زیرا شاهد تولید سماورهای برقی و گازی در بازار ایران و در خانه اگرچه این تغییرات منجر به تغییراتی در ماهیت این دستگاه شده است ، اما هرگز نمی تواند به موقعیت تاریخی سماور زغالی ، سماور تزئینی و سماور برنجی به عنوان یکی از موارد بی چون و چرا نوستالژی تاریخ باستان ایران آسیب برساند.

درست است که امروزه سماورها با اشکال و ویژگی های متفاوت از سماورهای سنتی و تاریخی در تولیدات مختلف ساخته می شوند، اما همچنان شاهد استفاده از سماورهای قدیمی با شکل و شمایل یکسان هستیم که لذت نوشیدن چای های اصیل ایرانی را به ما می دهد. به گفته فروشگاه برنز نوین، سماور ذغالی فراموش نشده است ، اما علاوه بر استفاده تزئینی ، همچنان در مراسم خاص و روزهای خاصی مانند شب یلدا و تحویل سال نو ،در سفره های ایرانی استفاده و باعث آراستگی می شود. به طور کلی ، بدنه و سماور ذغالی از مواد مختلفی مانند فلز برنج یا مس ساخته شده است. اما امروزه می بینیم که سماورهای مصرفی نیز در کارخانه ها از فولاد ساخته می شوند ، اما مطمئناً زیبایی سماورهای قدیمی و سنتی را نمی توان با سماورهای امروزی مقایسه نمود.
اصطلاح سماور زغالی به نوع سماور استفاده شده اشاره دارد. اکنون می توان آن را از فلز برنج یا حتی فولاد ساخت ، اما البته ، سماورهای زغالی برنجی ، اگرچه از نظر ظاهری نوستالژیک هستند ، اما با کرامت بی نظیری نیز همراه هستند ، که در هیچ یک از نمونه های همتا حتی یک سماور از زغال و همچنین از نظر سلامتی ، خواص برنج و روی می تواند برای سلامت انسان بسیار مفید باشد. با این حال ، اگر قصد دارید از سماور زغالی برای استفاده از آن به عنوان درست کردن چای استفاده کنید ، پیشنهاد ما این است که مناسب ترین سماور زغالی برنجی را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. شما می توانید محصول مورد نظر خود را از دیجی کالا و یا فروشگاه برنز نوین تهیه نمایید. برخی از محصولات فروشگاه برنز نوین در سایت دیجی کالا نیز موجود می باشد. مزیت های خرید از فروشگاه برنز نوین بسیار است و به چند نمونه از آنها اشاره می نماییم. ضمانت اصالت کالا، ارسال فوری و رایگان به سراسر کشور، ضمانت سلامت ارسال، بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و امکان خرید حضوری از ویژگی های مهم فروشگاه برنز نوین می باشد. برای برقراری ارتباط با فروشگاه برنز نوین فقط کافی است با شماره تلفن 09026210810 تماس حاصل فرمایید و یا به سایت اینترنتی فروشگاه برنز نوین به نشانی https://bronzenovin.com مراجعه فرمایید.