دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

آشنایی با ورق سیاه به همراه ویژگی های آن


اگر شما نیز یکی از متخصصان حوزه‌ی صنعت باشید، قطعاً از نقش پررنگ مقاطع فولادی در صنایع آگاهی دارید. ورق سیاه فولادی نیز یکی از این مقاطع است که در بازار آهن مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. میزان مصرف  این مقطع به دلیل کاربرد فراوانی که دارد بسیار بالاست. ما در این مطلب ابتدا نگاهی به ورق سیاه، مشخصات و انواع آن و انداخته و بزرگترین کارخانه های تولید کننده آن را معرفی می کنیم. سپس راه‌های استعلام قیمت این مقطع فولادی را بررسی خواهیم کرد.

ورق سیاه فولادی چیست؟

ورق‌هایی از جنس فولاد با ضخامت‌های مختلف که از فرایند نوردگرم تولید می‌شوند را ورق سیاه فولادی می‌گویند. برای تولید این مقطع فولادی ابتدا تختال‌های فولادی را در کوره‌های کارخانجات که دمای بسیار بالایی دارند، حرارت می‌دهند. هنگامی‌که به اندازه‌ی کافی گداخته شده آن را با عبور از میان غلتک‌های مخصوص نورد پهن می‌کنند تا ضخامت و ابعاد موردنظر را به دست بیاورد. بعد از آن محصول بدست آمده را خنک کرده و برای بسته بندی به صورت شیت یا کلاف به قسمت‌های دیگر ارسال می‌کنند. این نوع ورق فولادی به دلیل تحمل دمای بالای کوره‌ها، دچار اکسیداسیون شده و ظاهری کدر و مات پیدا می‌کنند.

انواع ورق سیاه فولادی

دسته بندی ورق‌های سیاه براساس گرید آن صورت می‌گیرد که بر این مبنا در دو دسته‌ی اصلی صنعتی و معمولی تقسیم بندی می‌شود. هنگامی که در کوره تختال فولادی را برای ساخت اولیه ورق سیاه حرارت می‌دهند، به آن عناصر دیگری نیز اضافه می‌کنند. یکی از این عناصر اصلی کربن است. مقاطع فولادی براساس میزان کربن اضافه شده به آلیاژشان به گریدهای مختلفی تقسیم می‌شوند. قیمت ورق سیاه در گریدهای مختلف به دلیل همین درصد آلیاژهای متفاوت متغیر خواهد بود و دارای ویژگی‌ها و در نتیجه کاربردهای متفاوتی خواهند بود.

ورق st37

St37 به دلیل کاربردهای فراوانی که در ساختمان سازی و صنعت دارد، به نام ورق سیاه معمولی شناخته می‌شود. وجود تنها 0.17 درصد عنصر کربن در این گرید به آن ویژگی‌هایی چون استحکام قابل قبول، شکل پذیری بالا، قابلیت جوش پذیری و ... بخشیده و آن را برای استفاده در ساختمان سازی و صنایع مناسب کرده است.

ورق st52

 ST52 را ورق صنعتی می‌گویند. چرا که بیشتر در صنایع و در ساخت ابزارآلات و دستگاه‌های بزرگ و عظیم صنعتی کاربرد دارد. گرید ST52 از میزان کربن بیشتری در آلیاژش بهره می‌برد که موجب افزایش استحکام و کاهش نسبی میزان انعطاف پذیری آن نسبت به ST37 شده است.

مهمترین کارخانه های تولید کننده

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان: بزرگترین کارخانه تولید ورق در ایران است که این مقطع را در ضخامت‌های 2، 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12 و 15 و با عرض‌های 1، 1.25، 1.5 به صورت رول و یا شیت تولید و به بازار عرضه می‌کند.
کارخانه اکسین اهواز: این کارخانه ورق سیاه خود را در ضخامت‌های: 8، 10، 12، 15، 20، 25، 30، و 40 و با عرض‌های: 1، 2*6، 2*12 تولید و عرضه می‌کند.
کارخانه نورد فولاد گیلان: ورق گیلان از سایز 2 الی 15 میلی متر، عرض 1000 و 1250 میلی متر و در استاندارد st37 تولید و روانه بازار می گردد. از این ورق برای تولید پروفیل های ساختمانی، ستونی، پروفیل زد، صنایع کشتی سازی و دیگر تجیهزات دریایی، ساخت تانک و مخازن ذخیره مشتقات نفتی و ... استفاده می شود.

قیمت روز

ورق سیاه فولادی به دلیل تولید توسط فرایند نورد گرم به صورت کلی دارای قیمت بسیار مناسبی است و همین قیمت مناسب موجب افزایش استقبال از این مقطع شده است. قیمت ورق را می‌توانید از مراجع معتبر در زمینه‌ی فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی استعلام کنید، چرا که قیمت آن هر روز متأثر از عوامل مختلف و بسته به نوع آن تعیین می‌گردد. بازرگانی آرادآهن با حذف واسطه‌ها و برقراری ارتباط مستقیم با کارخانجات مطرح تولید کننده ، بهترین قیمت مقاطع فولادی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند. شایان ذکر است که تعیین قیمت ورق به دلیل وابسته بودن به سایز و ضخامت نیازمند محاسبه و برآورد است. برای اطلاع از موجودی سایز، اندازه، قیمت و یا اطلاع از وزن ورق سیاه می‌توانید با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید و یا به سایت www.aradahan.com مراجعه کنید.

مرجع فروش مقاطع فولادی

متأسفانه نوسانات زیاد قیمتی در بازار آهن توجه سودجویان را به خود جلب کرده است. لذا توصیه می‌شود در خرید مقاطع فولادی دقت کرده و قبل از خرید قیمت‌ها را از چندین مرجع استعلام نمایید. هم چنین برای ثبت سفارشات خود حتماً به مراکز فروش ورق سیاه فولادی که در زمینه فروش آهن آلات دارای اعتبار و سابقه خوبی هست، مراجعه کنید. برای خرید ورق سیاه فولادی از آراد آهن بزرگترین و معتبرترین مرجع فروش آهن آلات با بیش از دو دهه سابقه‌ و یا بهره‌مندی از مشاوره رایگان متخصصین فروش با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید.

منبع : اطلاع نیوز

پسوریازیس چیست؟ درمان های خانگی،سنتی و پزشکی


پسوریازیس چیست؟ درمان های خانگی،سنتی و پزشکی

پِسوریازیس یک بیماری پوستی شایع است که منجر به ایجاد بُثورات فَلسیِ زبر و ناهموار می شود. پسوریازیس در نواحی مختلفی از بدن شکل میگیرد.

پسوریازیس صورت:

ابتلا به بیماری پسوریازیس پوست صورت با سایر قسمت‌های بدن متفاوت است. پوست فرد در این ناحیه  نازک تر است و ممکن است نسبت به روش های درمانی حساسیت بیشتری داشته باشد.

 عوارض پوستی حاصل از پسوریازیس در این ناحیه بیشتر اطراف دهان، ابرو، پیشانی، خط رویش مو و کناره‌های گوش را درگیر می‌کند. این عوارض معمولاً به صورت پلاک‌های ضخیم، زبر، خاکستری یا قرمز رنگ نمود پیدا می‌کنند. پوسته‌پوسته شدن، خارش، سوزش و درد را نیز می‌توان به علائم مذکور اضافه کرد.

پسوریازیس پوست سر:

پسوریازیس سر نوعی بیماری مزمن پوستی است. این عارض? نسبتا دردناک، زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های پوست بیش از حد رشد می‌کنند. این اتفاق به دلیل عملکرد نادرست سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد.

 این مشکل باعث قرمزی پوست سر در قسمت‌های مختلف و به خصوص در ناحیه پس سر و پشت گردن می‌شود. همچنین رگه‌های نقره‌ای یا سفید نیز در میان قرمزی‌ها وجود دارد. به همین دلیل این عارضه با نام بیماری صدف پوست سر نیز شناخته می‌شود.

پسوریازیس ناخن:

ناخن بخشی از پوست به شمار می‌رود. به همین دلیل در بیماری صدف امکان درگیری ناخن‌ها نیز وجود دارد. 80 الی 90 درصد افراد مبتلا به صدف پلاکی، درگیری ناخن را نیز تجربه می‌کنند.

میزان درگیری ناخن در صدف آرتریتی کمتر و در حدود 70 الی 80 درصد است. تغییرشکل ناخن مهم‌ ترین ویژگی این عارضه است. این تغییرشکل بسیار گسترده و شامل شیاردار شدن، افزایش ضخامت، دندانه‌دار شدن، سوراخ شدن و تغییر رنگ (زرد یا قهوه‌ای) است.

به موارد ذکر شده می‌توان ایجاد فاصله بین ناخن و بافت زیرین را نیز اضافه کرد که در اصطلاح اونیکولیز نام دارد.

پسوریازیس ناحیه تناسلی:

پسوریازیس ممکن است اندام تناسلی یا نواحی اطراف آن از جمله موارد زیر را درگیر کند:

  • ران‌ها
  • چین‌های بین ران و کشاله
  • مقعد و خط بین باسن

پسوریازیس در چنین مناطقی اغلب متفاوت به نظر می‌رسد. از آنجا که اندام‌های خصوصی بسیار حساس هستند، علائم این بیماری بیشتر احساس می‌شوند. این علائم شامل موارد زیر می‌شوند:

خارش ناحیه تناسلی

برای بسیاری از افراد، خارش بدترین قسمت بیماری است. خارش می‌تواند فرد را تا صبح بیدار نگه دارد و مانع از برقراری رابطه جنسی شود. حتی ممکن است هنگام خراشیده شدن خونریزی کند.

احساس سوزش در ناحیه تناسلی

پسوریازیس تناسلی می‌تواند این احساس را به وجود بیاورد که انگار یک کبریت گرم روی پوست قرار دارد. عرق، گرما و اصطکاک این احساس را بدتر می‌کند.

 

درد در ناحیه تناسلی

این عارضه همیشه دردناک نیست، اما نادیده گرفتن آن کار سختی است. هرچه فرد بیشتر حرکت کند یا عرق کند، پوستش بیشتر تحریک می‌شود. ورزش و برقراری رابطه جنسی علائم را بدتر می‌کند. در برخی از افراد حتی نشستن نیز ممکن است آسیب‌زا باشد.

درمان پسوریازیس

برای درمان پسوریازیس راهکارهای مختلفی وجود دارد. درادامه برخی از آن ها بیان میگردد.

درمان خانگی پسوریازیس:

درمان پسویازیس با عناب

درمان گیاهی بیماری صدف با عناب یکی از روش‌هایی است که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عناب در این کشور به عنوان یک داروی ضد التهاب شناخته می‌شود. استفاده از روغن عناب بهترین روش برای افرادی است که می‌خواهند از این گیاه برای تسکین پسوریازیس استفاده کنند.

تنها کافی است فرد برای درمان خانگی پسوریازیس، چند قطره روغن را روی ناحیه مبتلا به پسوریازیس بریزد و ماساژ دهد. روغن می‌تواند برای کاهش التهاب روی پوست باقی بماند. این محصول معمولا حساسیت‌زا نیست. اما در صورت ایجاد واکنش‌های آلرژیک باید از مصرف آن خودداری کرد.

درمان پسوریازیس با لیمو ترش

آب لیمو نیز روش دیگری برای درمان خانگی پسوریازیس به شمار می‌رود. البته از نظر علمی اثبات نشده است. اما از آنجایی که این میوه خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهاب دارد، احتمال می‌رود برای درمان پسوریازیس سر یا دیگر نواحی بدن مفید باشد. می‌توان از آب لیمو به همراه سایر روش‌های درمان خانگی استفاده کرد. مثلا چند قطره آبلیمو به عسل اضافه کرد و روی ضایعه قرار داد.

لیمو خاصیت لایه برداری دارد. به همین دلیل می‌تواند در بهبود نشانه‌هایی چون پوسته پوسته شدن، مفید باشد. افرادی که پوست حساسی دارند، نباید از این روش استفاده کنند. در صورت نیاز به استفاده نیز می‌توانند آن را با آب ترکیب کنند تا رقیق شود.

برای استفاده از این روش باید روزانه یک بار مقداری پنبه را به آبلیموی طبیعی آغشته کرد. سپس با ضربه‌های آرامی آن را به ناحیه مبتلا به پسوریازیس انتقال داد. این کار باید به مدت پنج دقیقه ادامه داشته باشد و سپس پوست با آب ولرم شسته شود.

ژل آلوئه ورا:

 هنگامی که ژل آلوئه ورا روی پوست سر قرار می گیرد، درد شما را تسکین می­دهد. این ژل به کاهش خارش و سوزش ناشی از پسوریازیسِ پوست سر کمک کند. خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده آن در درمان طبیعی پسوریازیس به شما کمک می کند. برای نتیجه بهتر از ژل آلوئه ورا تازه به همراه روغن اُسطوخودوس استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده، موهای خود را با یک شامپوی ملایم و دارویی بشویید.

ماست

ماست پوست را مرطوب می کند و در نتیجه باعث کاهش خارش ناشی از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. به علاوه، ماست سلول­های مرد? پوست را از بین می برد و پوست را لایه برداری می کند. همچنین می تواند برجستگی های ناشی از پسوریازیس را برطرف کند. ماست را به مدت حدود نیم ساعت به پوست سر بمالید و کاملا آن را ماساژ دهید. سپس آن را با یک شامپوی ضد عفونی کننده ملایم بشویید.

 شماره شش زنجبیل: زنجبیل دارای خواص دارویی و ضد التهابی است. همچنین شامل ترکیبات ضد میکروبی است که از بروز عفونت جلوگیری می کند. برای استفاده از زنجبیل به عنوان درمان خانگی پِسوریازیس پوست سر، یک تکه زنجبیل را در آب بجوشانید. آن را صاف کنید، به آن عسل و آبلیمو اضافه کنید و در حالی که گرم است بنوشید.

شی باتر(Shea butter):

 "شی باتر" یا "کره شیا" چربی استخراج شده از دانه‌های درخت روغن قلم می‌باشد که به‌طور گسترده در مواد آرایشی به عنوان مرطوب‌کننده و لوسیون استفاده می‌شود. کره شیا خوراکی بوده و در برخی از کشورهای آفریقایی برای تهیه مواد غذایی استفاده میشود.

 شی باتر غنی از ویتامین A، ویتامین E و تری گلیسیرید است. پوست سر را تغذیه و مرطوب می کند. شی باتر پوست مرده و پوسته پوسته شده را از بین می برد و پوست سر را درمان می­کند. استفاده از این ماده می­تواند یک درمان خانگی موثر برای پسوریازیس پوست سر و پسوریازیس سایر نقاط بدن باشد. شی باتر را ذوب کرده و به آرامی آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید یک شب روی پوست سر بماند. این کار را یکی دو بار در هفته تکرار کنید.

درمان پسوریازیس در طب سنتی:

درمان پسوریازیس دکتر خیراندیش

ایشان برای درمان پسوریازیس در طب سنتی درمان سیستمی و موضعی را توصیه می‌کنند.

درمان سیستمی به این معناست که باید میزان سودا را در بدن به صورت متعادل درآورد که برای این منظور برای درمان پسوریازیس دکتر خیراندیش دستورالعمل‌های زیر را توصیه می‌کنند:

  • هر روز صبح ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر ترنجبین با کمی عسل به مدت ?? روز میل شود.
  • بیمار باید ماهی یکبار از فرمولی که مسهل عام است استفاده کند که طرز تهیه آن بدین شرح است: موارد زیر تهیه کند:

 برگ سنا ?? گرم، گل سرخ ?? گرم، ترنجبین ?? گرم، گل ختمی ?? گرم، تخم کتان ?? گرم ،افسنتین ?? گرم

سپس آن‌ها را با هم مخلوط و نیم کوب کند. در بعد از ظهر روز، یک تا دو بار به میزان یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را با دو لیوان آب بجوشاند تا یک لیوان از آن باقی بماند و سپس آن را صاف و با عسل میل کند. اگر با یک لیوان حالت اسهالی پیدا شد، کافی است و اگر نه چند دقیقه بعد به تدریج یک لیوان دیگر بخورد و اگر فرد دچار دل پیچه شد، یک لیوان عرق نعناع را داغ کرده و با مقداری نبات میل کند. مصرف انجیر و آلو بخارا آب‌پز ، همراه مسهل توصیه می‌شود.

  • خوردن سرکه انگبین که شامل دو واحد عرق نعنا به علاوه دو واحد عسل و یک واحد سرکه انگور طبیعی می‌باشد. یک‌سوم لیوان از این شربت همراه با دوسوم آب مخلوط کرده و شب‌ها قبل از خواب میل شود. ایشان تاکید می‌کنند برای زنان بهتر است سرکه انگبین رازیانه‌ای و برای مردان سرکه انگبین نعنایی استفاده شود.

برای درمان بیماری پسوریازیس در طب سنتی می‌توان اقدام موضعی یا سایر اقدام‌های زیر را انجام داد:

  • ماساژ روغن بنفشه یا سیاهدانه در شبانگاه.
  • استفاده از روغن شترمرغ.
  • شستن موضع با سرکه در صبح‌ها.
  • دو یا سه بار حجامت عام هر ماه یکبار
  • در صورت برطرف نشدن، حجامت موضعی یا زالودرمانی نیز پیشنهاد می‌شود.

 

درمان پسوریازیس در طب سنتی دکتر روازاده

دکتر روازاده بیان می‌کنند که پسوریازیس یا داءالصدف در طب جدید یک نوع است اما در طب قدیم به سه نوع آن برخورد می‌کنیم. در برخی از انواع، عارضه با چند حجامت بهبود پیدا می‌کند.

 برای درمان پسوریازیس در طب سنتی، از سوی دیگر مصرف غذاهای خورشتی چرب با گوشت گوسفند را پیشنهاد می‌دهند.

برای درمان پسوریازیس دکتر روازاده توصیه می‌کنند از آنجا که افراد مبتلا به این عارضه دارای کبد گرم هستند و باید خنک شود، پیشنهاد می‌کنند که فرد از غذاهای با طبع گرم پرهیز کند. همچنین از خوردن آب کلردار پرهیز کند، چراکه یکی از عوامل این بیماری پوستی است.

 

درمان پسوریازیس در پزشکی مدرن

نور درمانی

نور درمانی یا فوتوتراپی روشی قدیمی و موثر در بهبود وضعیت افراد مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس است. این کار با تابش اشعه فرابنفش به پوست محدوده درگیر با بیماری انجام می‌شود. پرتوهایی با طول موج خاص برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌نیاز این کار، مصرف دارویی به نام پسورالن است. این دارو حاوی عصاره‌ای برگرفته از گیاهان خانواده هویج است.

فرد مبتلا 1 الی 2 ساعت بعد از تزریق مقابل اشعه فرابنقش قرار می‌گیرد. اشعه فرابنفش به کند کردن رشد سلول‌های پوستی و بهبود عوارض پسوریازیسی کمک می‌کند. نور درمانی برای پسوریازیس مقاوم به درمان، شدید و وسیع کاربرد دارد. تاثیرگذاری بالا ( 85 الی 90 درصد) و اثر طولانی مدت از مزایای این روش است.

ماده پسورالن تا مدتی داخل عدسی چشم باقی می‌ماند. به همین دلیل باید تا زمان غروب آفتاب (همان روز) از عینک آفتابی استفاده شود. در غیر این‌صورت خطر ابتلا به آب مروارید افزایش می‌یابد. تعداد زیاد جلسات درمانی (40 جلسه) یکی دیگر از معایب این روش است. پیری پوست، کک و مک‌ و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز می‌توان به موارد مذکور اضافه کرد. البته این مشکلات یا در صورت مصرف طولانی مدت یا نادرست بروز می‌یابند.

منبع :  زیبا کلیک

 

https://www.behance.net/shahstam51

https://mandyrobe4.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/Shah-Stam-35

https://www.twitch.tv/mandyrobe4

https://www.openstreetmap.org/user/MandyRobe4

https://www.tripadvisor.com/Profile/shahs748

https://www.4shared.com/u/M-MHMzRd/MandyRobe4.html

https://www.indiegogo.com/individuals/29009444

https://www.mixcloud.com/MandyRobe4/

https://www.liveinternet.ru/stat/zibaclick.com/