دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟

سوالی که برای خیلی از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است مطرح شود این است که چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟ برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید با مفاهیمی همچون ترید و صرافی ارز دیجیتال آشنا باشیم. پس در این مطلب ابتدا مفاهیم مربوطه را تعریف کرده و در ادامه آن پاسخ سوال را با توجه به تعاریف گفته شده می دهیم. با ما همراه باشید.

ترید به چه معناست؟

ترید یا معامله، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مفاهیم اقتصادی است که تعریف ساده آن خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه آن از خریدار به فروشنده یا مبادله‌ کالا یا خدمات بین طرفین معامله می باشد. در بازارهای مالی که بازار ارزهای دیجیتال نیز یکی از آن هاست، ترید یا معامله به خرید و فروش سهام، اوراق بهادار یا هر چیز دیگری که به آن بازار مربوط است می شود. برای مثال، ترید در بازار بورس ایران شامل خرید و فروش سهام از بورس اوراق بهادار است. در همین راستا، ترید در بازار کریپتوکارنسی ها نیز به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد



srb7_s2.jpg

هدف از انجام ترید یا همان معامله، کسب سود و ثروت است. با تعریفی که از ترید گفته شد، می توان نتیجه گرفت تریدر فردی است که در بازارهای مالی برای خود یا به نمایندگی از دیگران اقدام به به خرید و فروش دارایی‌های مالی می کند. بسیاری از افراد، بین سرمایه گذار و معامله گر تفاوتی قائل نیستند اما در واقع این دو مورد تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. به طوری که یک تریدر شخص است که به صورت روزانه یا هفتگی (کوتاه مدت) به انجام معاملات در بازارهای مالی مشغول است اما سرمایه گذار یا هولدر، یک دارایی را به قصد کسب سود در آینده خریداری و نگهداری می کند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که گفته شد، ترید به فعالیت هایی گفته می شود که در بازارهای مالی انجام می شود. برای انجام ترید یا همان معامله، نیاز به چند فاکتور می باشد. طبیعی است برای انجام یک معامله در بازارهای مالی، بایستی یک خریدار، یک فروشنده و یک بستر جهت ثبت و انجام معامله وجود داشته باشد. صرافی ارز دیجیتال بستری است که خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال از طریق آن می توانند ترید خود را ثبت نموده و کسب سود (یا ضرر) نمایند. در واقع همان طور که برای فعالیت در بورس اوراق بهادار نیاز به یک کارگزاری است، برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیز به صرافی های ارز دیجیتال نیاز است.

چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟

با ذکر این تعاریف می رویم سراغ پرسش اصلی؛ چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟ احتمالاً شما که این مطلب را می خوانید، تا حدودی با بازار ارزهای دیجیتال و جذابیت‌های فراوان آن آشنا بوده یا چیزهایی راجع به آن شنیده اید. این بازار به گونه ای است که شرایط حاکم در آن کمی با بازارهای دیگر فرق می کند.

اصلی ترین دلیل این تفاوت، نوپا بودن بازار یادشده است. این نوپا بودن از دو جهت هم می تواند خوب و مثبت باشد و هم منفی و خطرناک. جنبه مثبت نوپا بودن بازار ارزهای دیجیتال در این است که کاربران زیادی انگیزه ورود و فعالیت در آن را داشته و این یعنی افزایش تقاضا و رونق گرفتن بازار و در نهایت کسب سود. جنبه منفی این بازار نیز در این است که چون به تازگی مورد توجه عموم قرار گرفته است، ممکن است سواستفاده های زیادی از کاربران شده و تحت عناوین گوناگون از آن ها کلاهبرداری شود. در واقع با بیان این جنبه ها می توان به اولین مزیت صرافی های ارز دیجیتال اشاره کرد که بخشی از پاسخ سوال بالا نیز می باشد. مهم ترین دلیل نیاز به صرافی ارز دیجیتال برای ترید، اعتبار این صرافی هاست.

به طوری که کاربران با عضویت و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال از طریق یک صرافی معتبر، دیگر نگرانی بابت از بین رفتن دارایی هایشان نداشته و اطمینان خاطر دارند که سایر تریدرها نیز با شرایط یکسان در صرافی فعالیت می کنند. برای درک بهتر این موضوع، بد نیست این را بدانید که معامله ارز دیجیتال بدون وجود صرافی و با انتقال توکن نیز ممکن است و این یعنی اگر شخص خریدار یا فروشنده کلاهبردار باشد، امکان از دست رفتن دارایی های شما وجود دارد. صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک واسطه مطمئن عمل کرده و در ازای دریافت کارمزدی بسیار اندک، خیال خریدار و فروشنده را از بابت حفظ دارایی هایشان راحت می کند. علاوه بر این موضوع، در صرافی ارز دیجیتال امکانات و قابلیت های ویژه ای ترتیب داده شده تا تریدرها بتوانند با دست بازتری اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمایند.

امکاناتی مثل حالات مختلف معامله (اسپات، فیوچرز و ...)، ارائه چارت های آماری دقیق و حرفه ای، نمایش تعداد خریداران و فروشندگان ارز دیجیتال، قابلیت نمایش قیمت ارز در لحظه و تاریخچه آن، امکان ارتقاء حساب کاربری و انجام معاملات با اهرم های حرفه ای و غیره جزو مواردی است که کاربران از طریق صرافی ارز دیجیتال به آن ها دسترسی خواهند داشت. پس می توان گفت بهترین و مطمئن ترین بستر برای انجام یک ترید در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی هایی هستند که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند.

منبع: https://sarafi.io/

 

مقایس? یخچال ساید بای ساید با دوقلو


هنگام خرید یخچال ممکن است سؤالاتی ذهن خریداران را به خود مشغول کند از جمله اینکه یخچال ساید بای ساید بهتر است یا دوقلو؟ هر یک از این دو نوع یخچال مزایای خاص خودشان را دارند و در بازار یخچال فریزرها هر کدام طرفداران خودشان را دارند.
در حال حاضر یخچال فریزر دوقلو فروش زیادی در بازار کشورمان دارد و بسیاری از زوج‌های جوان، از همان ابتدای زندگی مشترکشان اقدام به تهیه و خرید یخچال دوقلو می‌کنند. البته آمار خرید یخچال ساید بای ساید هم کم نیست و به دلیل مزایای خود، در نزد بسیاری از مشتریان جوان، محبوب است. بنابراین پیش از مقایس? یخچال فریزر دوقلو با ساید بای ساید، بد نیست که هر یک از این دو مورد را بطور جداگانه بررسی و در نهایت مقایسه‌ای کلی بین آنها داشته باشیم:

 

 

 

یخچال ساید بای ساید:

یخچال ساید بای ساید، یخچال‌های جدیدی با دو درب بازشونده هستند که هم از قفسه‌ها و فضای تعبیه‌شد? درون درها و هم در فضای بدن? یخچال می‌توان مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را گذاشت. استفاده از این نوع یخچال‌ها، امروزه بسیار رواج دارد بطوری که در آپارتمان‌های جدید طوری فضای کابینت را طراحی می‌کنند، که برای گذاشتن یخچال ساید بای ساید مناسب باشد. چرا که بسیاری از خانواده‌ها و جوانان اقدام به خرید یخچال ساید بای ساید کرده و این نوع یخچال را به انواع قدیمی‌تر یخچال‌ها ترجیح می‌دهند.
یخچال ساید بای ساید دارای دو یا چهار در است و بهترین استفاده را از فضا می‌کند. این نوع یخچال‌ها، معمولاً دارای فضای کمتری در فریزر هستند ولی در عوض شکل طراحی بدن? آنها زیباتر و در بیشتر مدل‌ها دارای امکانات جانبی از قبیل آبسردکن و یخساز هستند که برای فصل تابستان و به‌خصوص زمانی که مهمان دارید، بسیار مناسب است.
استفاد? بهین? این یخچال‌ها از فضا و به‌خصوص در بخش فریزر، موجب شده که افرادی که از این نوع یخچال‌ها استفاده می‌کنند، به آسانی دسترسی به مواد غذایی و نوشیدنی‌های گذاشته شده در یخچال داشته باشند. همچنین داشتن ظاهر زیبا و مناسب این یخچال‌ها هم موجب افزایش تقاضا برای آنها در سال‌های اخیر شده است. از طرف دیگر با وجود اینکه قیمت یخچال ساید بای ساید از انواع دیگر یخچال‌ها کمی بیشتر است، اما کیفیت و دوام آنها بسیار مناسب بوده و در دراز مدت با مصرف کمتر برق و همچنین عدم نیاز به تعمیر و یا سرویس‌شدن هر چند سال یکبار، براحتی این اختلاف هزینه جبران می‌شود.
بسیاری از شرکت‌های سازند? یخچال فریزر، که در سطح جهان معروف و در این زمینه سابق? طولانی دارند از جمله ال جی(LG)، سامسونگ، بوش، هیتاچی و غیره در سال‌های اخیر اقدام به ساخت و تولید یخچال‌های ساید بای ساید کرده‌اند.
سایز یخچال ساید بای ساید هم متنوع است بطوری که بنا به نیاز خود می‌توانید یخچال ساید بای ساید کوچک، متوسط و یا بزرگ را خریداری و استفاده کنید. همچنین یکی از مزایای دیگر خرید یخچال ساید بای ساید امکان تعویض دمای فضای درون یخچال بطور دستی است. بطوری که در بیشتر یخچال‌های ساید بای ساید امروزی، در حالت تنظیم دمای «سوپر» می‌توانید دمای یخچال را تا صفر درجه و همچنین دمای فریزر را تا ??- درجه سانتی‌گراد پایین بیاورید که این نکته بسیار مهمی است به ویژه برای فصل‌های گرم سال از جمله تابستان.
امکانات جانبی یخچال ساید بای ساید هم موجب تشویق بسیاری از افراد به خرید یخچال ساید بای ساید شده است. بطوری که با وجود امکاناتی مانند صفح? نمایش دیجیتال، آبسردکن، یخساز، فیلتر‌های تصفیه‌کنند? هوا و آب، سیستم اتوماتیک ذوب برفک در یخچال موجب می‌شوند که کارایی این یخچال‌ها در آشپزخانه‌ها بیشتر شوند. از طرف دیگر در این یخچال‌ها، بخش‌هایی تعبیه شده که در آنها می‌توانید برخی مواد غذایی را بگذارید که می‌خواهید در دمایی پایین‌تر از دمای سایر بخش‌های یخچال نگهداری شوند ولی در فریزر قرار داده نشوند. با این توصیفات و موارد مهم خرید یخچال ساید بای ساید، می‌توانید بهتر در مورد خرید و به صرف بودن قیمت یخچال ساید بای ساید تصمیم بگیرید.
 
 

یخچال دوقلو:

یخچال‌های دوقلو هم مشابه یخچال‌های ساید بای هستند ولی یخچال و فریزر در آنها دارای دو سیستم جدا است که البته این دو بخش در یک مجموعه ساخته و عرضه می‌شوند. از این رو معمولاً یخچال‌های دوقلو دارای فضای بیشتری نسبت به یخچال‌های ساید بای ساید دارند و به ویژه بخش فریزر یخچال‌های دوقلو از فریزر یخچال‌های ساید بای ساید، بزرگتر است و فضای بیشتری دارد. از این‌رو برای بسیاری از خانواده‌های پرجمعیت و کسانی که میوه، سبزی و مواد غذایی زیادی در یخچال فریزر نگهداری می‌کنند، خرید یخچال دوقلو مناسب‌تر است. از طرف دیگر علاوه بر مسئل? جا و فضای یخچال، به دلیل اینکه هر یک از دو بخش فریزر و یخچال دوقلو از هم جدا هستند، هر کدام از این دو بخش دارای موتور و کمپرسور جدای خاص خود هستند. به این دلیل، در صورتی که بعدها هرگونه خرابی یا مشکلی برای هر یک از دو بخش پیش بیاید، فقط کمپرسور و یا قطعات موتور آن بخش تعویض می‌شود و این کار هم با هزینه کمتر و هم سریع‌تر صورت می‌گیرد.
بسیاری از شرکت‌های مطرح و سازندگان معروف تعمیر یخچال فریزر ال جی در اصفهان  اقدام به ساخت و تولید یخچال فریزر دوقلو می‌کنند و در این بازار از سال‌ها پیش سهمی داشتند. از جمله این برندها می‌توان به یخچال دوقلو سامسونگ، یخچال دوقلو بوش و یخچال دوقلو ال جی (LG)اشاره کرد. قیمت یخچال دوقلو معمولاً از یخچال ساید بای ساید کمتر است ولی در عوض مصرف برق آنها بیشتر است که به این مسئله هم باید توجه کرد. بنابراین کسانی که قیمت یخچال فریزر برایشان اهمیت دارد، این نکته را نباید از نظر دور بدارند. از طرف دیگر سبک و طراحی بدنه یخچال‌های دوقلو نسبت به یخچال‌های ساید بای ساید، ساده‌تر است.

در پایان اگر پیش از خرید یخچال فریزر می‌خواهید دربار? مقایس? یخچال ساید بای ساید با یخچال دوقلو، موارد مهم را در نظر بگیریم، باید به این نکات توجه کنید:
– قیمت یخچال ساید بای ساید از قیمت یخچال دوقلو بیشتر است.
– یخچال ساید بای ساید دارای یک موتور و یخچال دوقلو دارای دو موتور مجزا (یکی برای فریزر و یکی برای بقیه یخچال) است.
– مصرف برق یخچال‌های ساید بای ساید از مصرف برق یخچال دوقلو کمتر است.
– امکانات یخچال‌های ساید بای ساید از امکانات یخچال دوقلو بیشتر است (امکاناتی از قبیل: قفل کودک، محفظ? بار،محفظه مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات، سیستم سرمایش سریع، سیستم انجماد سریع، فیلتر آب، فیلتر هوا، آبسردکن، یخساز، سیستم اتوماتیک ذوب برفک و غیره)
– یخچال‌های ساید بای ساید فضای کمتری را اشغال می‌کنند و فریزر آنها کوچک تر از فریزر یخچال‌های دوقلو است.
– یخچال ساید بای ساید برای استفاده جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب‌تر است ولی یخچال دوقلو، برای خانواده‌های پرجمعیت.
– ظاهر یخچال‌های ساید بای ساید از ظاهر یخچال‌های دوقلو زیباتر و مدرن‌تر است.
– تنوع رنگ در هر دو نوع یخچال‌ها وجود دارد (رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای)
– برندهای معروف معمولاً هر دو نوع این یخچال‌ها را تولید می‌کنند. از جمله شرکت‌های سامسونگ، بوش، ال‌جی و هیتاچی.
– یخچال‌های ساید بای ساید معمولاً دو یا چهار در دارند ولی یخچال‌های دوقلو فقط دو در.
– حمل و نقل یخچال ساید بای ساید اصول خاصی دارد که باید هنگام اسباب‌کشی و حمل بار، رعایت شود ولی حمل یخچال دوقلو ساده‌تر است.
– امروزه فضای آشپزخانه‌ها را طوری طراحی می‌کنند که مناسب یخچال ساید بای ساید باشد.
– بیشتر یخچال‌های ساید بای ساید، قابلیت تنظیم دما بصورت دستی را دارند.

 

منبع : تعمیر یخچال فریزر ال جی در اصفهان

15دلیل اصلی طلاق


15دلیل اصلی طلاق

 

در زمان های گذشته زندگی مشترک افراد دوام و پایداری بیشتری داشت و طلاق را در کمتر در میان زوجین مشاهده می کردیم. در عصر حاضر به دلیل عوامل مختلفی مانند مشکلات اقتصادی، شیوع بیماری های روانی، عوامل تحریک کننده ناشی از شبکه های اجتماعی و... طلاق متاسفانه بیشتر از گذشته صورت می گیرد. خصوصا زوجینی که بیشتر در معرض نگرانی های مشکلات مالی بوده و عدم سازگاری با یکدیگر دارند. حتی مشاهده شده همسرانی هم که بسیار سازگار بودند دست به طلاق زده اند.

اکنون این سوال در ذهن شما پدید می آید که چرا زندگی به طلاق منجر می شود. در ادامه این مطلب دلایل عمده صورت گرفتن این اتفاق تلخ را بیان کرده ایم. با این حال شاید این ویژگی ها را افراد زیادی داشته باشند که البته تا الان خوشبختانه زندگی خوشی دارند، اما بهتر است که عوامل زمینه ساز طلاق هستند را شناخت، تا بتوان دید بهتری به زندگی پیدا کرد.

1-ازدواج زودهنگام

 

افرادی که در اوایل دوران جوانی خود، زندگی مشترک را آغاز می کنند، بیشتر از دیگران در معرض طلاق هستند. شاید ازدواج با همکلاسی دوران مدرسه و دانشگاه، بسیار خوشایند باشد، اما حقیقت امر این است که ازدواج های صورت گرفته در سنین بیست و چند سالگی به بالا، دوام بیشتری دارند. طبق تحقیقات صورت گرفته، افرادی که تا 25 سالگی ازدواج نکرده اند، 24درصد کمتر خود را با خطر طلاق روبه رو کرده اند.

2-ازدواج سابق

 

طبق تحقیقات، احتمال طلاق با هر بار ازدواج بیشتر می شود. بدین ترتیب ازدواج های دوم و سوم بیشتر با خطر طلاق مواجه هستند. عمده افراد فورا پس از طلاق و قبل از اینکه کاملا از ازدواج اول و شکست های روحی آن فارغ شوند، مجددا وارد رابطه جدیدی می شوند. بعضی افراد هم البته برای حفظ و تداوم ازدواج دوم خود به خاطر نبود یک خانواده منسجم، با مشکل مواجه می شوند.

3-کمبود عقاید مذهبی

 

ایمان نقش پررنگی در جلوگیری از طلاق دارد. بر اساس تحقیقات، به اثبات رسیده است که طلاق در میان زن و شوهرهایی که هر دو مذهبی بوده اند، نسبت به سایر افراد کمتر اتفاق افتاده است. اضافه بر این، زوجینی که عقاید دینی و مذهبی یکسانی دارند در مقایسه با زوج هایی که عقاید متفاوت از هم دارند، کمتر دچار طلاق می شوند.

4-مسائل و مشکلات مالی

 

مسائل و مشکلات مالی خود نیز یک دلیل برای افزایش آمار طلاق است. زوجینی که در زندگی خود زیر قرض و بدهی می روند، نسبت به طلاق نزدیکتر هستند. در حالت کلی میتوان گفت که رابطه مستقیمی میان مادیات و نشاط افراد وجود دارد. زوجینی که همیشه در فکر این هستند که چه چیزی را باید تهیه کنند و یا برای کدام چیز صبر کنند، در مقایسه با افرادی که مشکل مالی چندانی ندارند، کمتر حس شادابی و نشاط می کنند. نکته تاسف بار این است که برای راهنمایی افراد و خانواده هایی که مشکلات مالی عدیده دارند و با آن دست و پنجه نرم می کنند، منابع آگاه کننده و مشاوره ای چندانی وجود ندارد. اگر زوجین در طول یک هفته یک بار به خاطر مشکلات مالی با یکدیگر جر و بحث می کنند، طبق تحقیقات 30درصد بیشتر با طلاق مواجه هستند.

5-داشتن فرزند زیاد خصوصا چندقلو

 

با اینکه فرزندان شیرینی زندگی هستند، اما خانواده هایی که با وجود فرزند چندقلو مجددا به فکر بچه دار شدن هستند، باید توجه کنند که زندگی آنها به مشکل خواهد خورد. زیرا فرزندان چندقلو نیازمند انرژی و وقت و هزینه بیشتری هستند. بسیاری از خانواده های دارای فرزند چند قلو، در آینده مشکلات مالی زیادی را متحمل شده و نهایتا زندگی آنها از هم پاشیده خواهد شد.

6-میزان تحصیلات

 

با اینکه میزان تحصیلات ، برای زندگی مشترک دوام و پایداری به ارمغان نمی آورد، اما طلاق در خانواده هایی که از لحاظ سطح تحصیلی در مرتبه بالاتری هستند، کمتر رواج دارد. زوجینی که به سبب تحصیلات خود درآمد دارند و در زندگی خود امکانات بیشتری دارند، ازدواج راضی کننده ای نزد خود هم خواهند داشت. همچنین زنان تحصیل کرده بیشتر تمایل دارند که شوهر آنها فردی همسطح و یا بالاتر از آنها در تحصیلات باشد.

7-نبود آموزش های کاربردی

 

مشاوره های پیش از ازدواج هم در کاهش آمار طلاق موثر هستند. در این جلسات مشاوره، راهکارهای حل مشکلات احتمالی در زندگی مشترک بیان می شود و برای حل مشکلاتی که در آینده ممکن است در زندگی زناشویی به وجود بیایند هم الزامی است. اما اغلب زوجین نسبت به شرکت در جلسه های مشاوره قبل از ازدواج چندان جدی نیستند، که این خود می تواند روند طلاق را صعودی تر از قبل کند.

8-طلاق پدر و مادر

 

عمده کودکان طلاق ، نسبت به سایر کودکان در ازدواج خود با مشکلات بیشتری مواجه هستند. اگر یکی از زوجین، کودک رشد یافته در خانواده طلاق باشد، 50درصد احتمال آنکه زندگی سرانجام جدایی داشته باشد، بیشتر است. همچنین احتمال طلاق در زوجینی که هردوی آنها فرزند طلاق هستند، بسیار زیاد است.

9-اختلاف سنی زیاد

 

از گذشته تاکنون علامت سوالی در ذهن همه وجود داشته که اختلاف سنی هم می تواند زندگی زوجین را به طلاق بکشاند؟ این سوال پاسخ منفی دارد چرا که بر اساس بررسی های صورت گرفته، مناسب ترین اختلاف سنی در ازدواج این است که شوهر 2 تا 10 سال از همسر خود بزرگتر باشد. آمار طلاق در چنین حالاتی کمتر از زمانی است که اختلاف سنی بیشتر از 10 سال است یا زن بزرگتر از مرد است.

10-خیانت و پیمان شکنی

 

در مورد خیانت در ازدواج هم بررسی های زیادی صورت گرفته است که البته به آمار دقیق منتهی نشده است. چیزی که مشخص است این است که این آمار بسیار نگران کننده و تاسف بار است. البته در حالت کلی خیانت میان زوجین متاهل کمتر از زوج های با رابطه زیاد و یا رابطه های بدون ازدواج، صورت می گیرد. البته خیانت با توجه به سنین و میزان آگاهی طرفین نیز، دارای جنبه های زیادی است. طبق مطالعات، زوج های باسابقه و مسن و آموزش دیده، بیشتر از سایرین نسبت به زندگی خود دلسوزی داشته و به پیمان خود پایبند هستند.

البته خیانت در برخی موارد عامل اصلی طلاق تلقی نمی شود، زیرا همسران خائن عمدتا می توانند یکدیگر را توجیه کرده و برای مدتی هم که شده این مشکل را به تعویق بیندازند. خیانت زمانی شکل می گیرد که اعتمادی وجود نداشته باشد. اینگونه رابطه طرفین اختلال هایی را خواهد داشت. علاوه بر این شخصی که نسبت به او خیانت شده به خاطر حس طردشدگی از سوی همسرش، به رفتارها و حالات خشونت بار روی آورده که این کار در واقع نمک بر زخم رابطه آنها می پاشد.

11-مشکلات جنسی

 

مشکلات جنسی گاهی دلیل اصلی طلاق هستند و البته که در برخی موارد هم تاثیر غیرمستقیمی بر طلاق دارند. به این شکل اول به خاطر مشکلات و ناسازگاری های جنسی یکی از زوجین به خیانت دست زده و سپس آتش خیانت شعله ور شده ناشی از ناسازگاری جنسی، زندگی آنها را تباه کرده و طلاق رخ می دهد. اغلب افراد خیانت کننده، دلیل خیانت خود را همین مورد عنوان می کنند.

متاسفانه زوج هایی که از لحاظ جنسی با یکدیگر ناسازگار هستند، مشکلدار می شوند. در این حالت یکی از طرفین حس می کند تحت فشار قرار دارد در حالی شخص مقابل او احساس بی اعتنایی و بی توجهی نسبت به شریک زندگی خود دارد. گاها هم این اتفاق زمانی اتفاق می افتد که از ازدواج زوجین مدت مدیدی گذشته و آنها احساس می کنند که زندگی آنها دیگر آن شور و نشاط قبل را ندارد. بسیاری از طلاق ها که پس از گذشت سالها از زندگی مشترک صورت می گیرد، ممکن است نشات گرفته از همین دلیل باشد.

12-اعتیاد

 

در بیشتر موارد اعتیاد به خودی خود در زندگی مشکل درست نمی کند، بلکه اثرات مخرب آن زندگی را به نیست و نابودی می کشد. مثلا فردی که معتاد است به سبب اعتیاد ممکن است دروغ بگوید و یا دزدی کند، لذا از لحاظ قانونی رفتار او مشکل دارد. اینگونه حالات، فشار روحی و روانی روی زوج مقابل را زیاد می کنند. البته که برخی می توانند با اعتیاد همسر خود مدارا کنند و از آنها حمایت کنند، اما برخی هم به دلیل اهتمام ورزی به سلامت خودشان هم که شده، میل به طلاق دارند. در سال 2014 در این باره تحقیقاتی صورت گرفت که نتایج آن بسیار ناامیدکننده بود که البته چیزی غیر این هم انتظار نمی رفت. در این تحقیقات یافت شد که آمار طلاق در افراد معتاد به الکل 15.5 درصد است که خود آمار زیادی محسوب می شود.

13-مشکلات روحی و روانی

 

طبق آمار، طلاق در خانواده هایی که یکی از همسران یا هردوی آنها افسردگی و استرس داشته و یا مشکلات روحی و روانی دارند، بسیار شایع است. مشکلات روانی می تواند نشات گرفته از اعتیاد و یا اختلالات دوقطبی باشد. در تحقیقات به اثبات رسید که 90درصد ازدواج هایی که یکی از زوجین از اختلال قطبی رنج می برد، سرانجامی جز طلاق نخواهد داشت. با اینکه در رابطه با سایر بیماری های روانی آمار کمتری را شاهد هستیم، اما باز هم آمار طلاق در میان آنها رشد زیادی دارد. بر اساس مشاهدات انجام شده در هند، 42درصد ازدواج هایی که در آن یکی از زوجین دچار بیماری شیزوفرنی است، به طلاق ختم می شود.

مثل اعتیاد، بیماری های روانی هم هم عامل اصلی طلاق نیستند، بلکه حالاتی که از این بیماری ها پدید می آید، راه به طلاق دارد. مثلا افرادی که اختلال دوقطبی دارند بیشتر از بقیه افراد حملات فیزیکی و خشونت بار دارند. اینگونه این افراد و به علاوه آنها مبتلایان به افسردگی بیشتر به همسران خود خیانت می کنند.

14-اختلاف عقیده در تربیت فرزندان

 

اکثر والدین درباره تربیت فرزندان و پرورش آنها اختلاف نظر پیدا می کنند. البته برخی موارد نیز قبل از اینکه چنین اختلافاتی شکل بگیرد، طلاق می گیرند و به همین راحتی تربیت و پرورش فرزندان را با چالش هایی رو به رو می کنند. پس بهتر است قبل از ازدواج در مورد انتظارات خود درباره تربیت کودکان مفصلا با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند چرا که ممکن است زندگی آینده آنها به احتمال زیاد مسیر طلاق را در پیش بگیرد.

15-شبکه های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی نیز در طلاق دخیل هستند. در سال 2015 تحقیقی به همین منظور صورت گرفت و نتیجه اینگونه حاصل شد که از هر 7 ازدواج یک ازدواج به خاطر اعتیاد همسر به شبکه های اجتماعی به طلاق ختم می شود. در این تحقیق از هر 4 نفر، یک نفر اذعان داشت که حدودا هفته ای یکبار مجادله های خانوادگی آنها مربوط به شبکه های اجتماعی است. با اینکه شاید این یکی از دلایل اصلی طلاق نباشد، اما با این حال دعواهای صورت گرفته به خاطر همین موضوع می تواند زمینه طلاق را مهیا کند.

شانس خود را بیازمایید

چنانچه در زندگی مشترک، مشکلاتی دارید که ممکن است شما را به طلاق مشتاق کند، اگر فکر می کنید که می توانید این مشکلات را با گفت و گو و صحبت حل و فصل کنید، حتما این کار را بکنید. این که چه قدر موفق خواهید بود مهم نیست، مهم آن است که تلاش خود را در بیشترین حد ممکن به کار بسته اید. روش هایی هستند که با استفاده از انها می توانید پایه و اساس زندگی خود را مستحکم تر کرده و زندگی مشترک خود را از خطرات طلاق در امان بدارید.

با همه اینها اگر عزم جدی برای طلاق دارید و رابطه شما به بن بست طلاق رسیده است، حتما به دنبال یک مشاور خوب و معتمد باشید. در طلاق هدف این است که مسالمت آمیز و با صلح این رابطه ختم شود چرا که طرفین رابطه دچار مشکلات و صدمات روحی کمتری شوند.

جهت مشاهده لیست مشاوران آنلاین گپچه  و دریافت مشاوره طلاق و طلاق توافقی کلیک کنید.

 

منبع: گپچه

 

مردم دید و بازدیدهای عید را لغو کنند

مردم دید و بازدیدهای عید را لغو کنند

ایسنا/زنجان سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونا هنوز از ما خسته نشده است، گفت: نگران موج چهارم هستیم، به همین خاطر مردم باید دید و بازدیدها را لغو کنند.

سیما سادات لاری در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا و ایرنا، با بیان اینکه ویروس کرونا با چهره‌ای جدید در کشور در حال جولان است ولی تنها راه برای دوری از آن رعایت پروتکل‌هایی است که همه روزه به مردم اعلام می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در استان خوزستان، شرایط مناسب نیست که با اقدامات انجام شده امیدواریم به وضعیت ثبات در این منطقه برسیم.

وی تصریح ‌کرد: مسئولان نگران تعطیلات پیش‌ رو و امکان سفر خانواده‌ها در این ایام هستند که از همه خانواده‌ها انتظار داریم همچون سال گذشته صبوری کرده و از سفر به شهرهای دیگر خودداری کنند، البته در این ایام ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است ولی خانواده‌ها باید بدانند شرایط ثبات فعلی شکننده بوده و هر لحظه امکان آغاز موج چهارم در کشور و با شدت بیشتر وجود دارد.

برای مطالعه ی ادامه ی این مقاله به سایت خبری مونو نیوز مراجعه کنید
منبع:مونو نیوز

نیسان جوک و نبرد با رقبای رنگارنگ


تب سوار شدن بر خودروی کراس‌اوور و استقبال از آن، خودروسازان مطرح دنیا را وادار کرده که همه ساله در سبد خودروهای تولیدی خودشان، نمونه‌ای از این کلاس خودروی پرطرفدار داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیوار، پیش از این کراس‌اوورها بیشتر برای سفرهای جاده‌ای پرهیجان و آفرود استفاده می‌شد، ولی امروزه با تولید انواع لوکس و متفاوت آن‌ها، اغلب جوانان برای رانندگی درون‌شهری این خودروها را به سدان‌ها ترجیح می‌دهند. کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در چند سال اخیر با طراحی‌های متفاوت و ساختارشکنانه سعی در جذب مشتری دارند. نیسان با تولید جوک، پایه‌گذار سگمنت جدیدی در صنعت خودروسازی شد. ظاهر نامتعارف و متفاوت این خودرو و استقبال از آن، دیگر خودروسازان را هم به سمت طراحی‌هایی این‌چنینی سوق داد. از میان آنها چند خودرو بیش از بقیه مطرح شدند؛ تویوتا با مدل CHR، رنو با کپچر، پژو با ???? و سانگ‌یانگ با تیوولی از جمله خودروهایی هستند که در کشور ما از رقبای نام آشنا و قدرتمند نیسان جوک به حساب می‌آیند.

نیسان جوک در رقابت با آسیایی‌های پرآوازه!

آن چیزی که در ابتدا در مورد نیسان جوک به چشم می‌آید، ظاهر فانتزی و متفاوت آن است که هم طرفدار دارد و هم منتقد. البته که کفه طرفداران این خودرو با توجه به فروش بسیار خوب آن قطعا سنگین‌تر است. شرکت نیسان، جوک را در ? تیپ اسکای پک، اسپرت و پلاتینیوم معرفی کرده که اختلاف آنها در قدرت موتور و آپشن‌هاست. نیسان جوک کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد.

نیسان جوک و نبرد با رقبای رنگارنگ

کابین اسپرت این خودرو با شباهت بسیار به موتورهای رالی، لبریز از حس هیجان و سرعت است. نیسان تقریبا بیشتر آپشن‌های خودروهای لوکس مانند کروز کنترل، دوربین عقب و سنسورهای مختلف هشدار نقطه کور، حرکت میان خطوط و سقف پاناروما را برای جوک در نظر گرفته است. از نظر ایمنی نیسان جوک ? ستاره از موسسه Euro NCAP دریافت کرده که نشان دهنده ایمنی بالای آن است.

جوک در تیپ‌های اسکای پک و پلاتینیوم موتوری ?.? لیتری با قدرت ??? اسب بخار دارد و در نسخه اسپرت با موتور ?.? لیتری قدرت ??? اسب بخار را تأمین می‌کند که بی‌نظیر است. اگر بحث طراحی ظاهری را سلیقه‌ای بدانیم، قیمت بالا و خدمات پس از فروش محدود این خودرو در ایران را می‌توان نقاط ضعف آن دانست. در مقابل، تویوتا، خودروساز مطرح ژاپنی با CHR وارد رقابت با نیسان جوک شده است. تویوتا CHR با وجود شباهت‌های زیاد به فرم طراحی نیسان جوک، خودروی زیباتری به نظر می‌آید. مانند دیگر محصولات تویوتا، کیفیت متریال و عملکرد فنی نکته قابل توجه و مثبت تویوتا CHR است.

لیست کاملی از آپشن‌های متنوع و سنسورهای مختلف برای این خودرو ردیف شده که از میان آنها سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه، سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سیستم کنترل اتومات در سرپایینی‌ها و سربالایی‌ها نمونه‌هایی هستند که در نیسان جوک وجود ندارند. قلب تپنده تویوتا CHR یک موتور ?.? لیتری با قدرت ??? اسب بخار و یک موتور هیبریدی با قدرت ??? اسب بخار است که شاید موتور بنزینی نسبت به موتور نیسان جوک ضعیف‌تر باشد، اما تویوتا با ارائه نمونه هیبریدی این خودرو برگ برنده رو کرده است.

 

نقطه ضعف تویوتا CHR قیمت بسیار بالای این خودرو است که نسبت به نیسان جوک هم گران‌تر خواهد بود. اما در کنار این ? پرآوازه آسیایی، خودروساز کره‌ای را داریم که با کراس‌اوور هاچبک خود حریفی قابل تأمل برای آنها محسوب می‌شود. سانگ یانگ تیوولی خودروی جمع و جور و خوش چهره‌ای است که شاید طراحی متفاوت و خاص CHR و نیسان جوک را نداشته باشد، اما در کلاس خودش خودروی زیبا و متفاوتی است. تقریبا بیشتر آپشن‌های رفاهی مربوط به خودروهای لوکس در تیوولی هم دیده می‌شوند و از این نظر خیلی نسبت به رقبا کم نمی‌آورد. موتور ?.? لیتری با قدرت ??? اسب بخار و شتاب خوب نسبت به جثه تیوولی نوید خودرویی پرقدرت و تند و تیز را می‌دهد. تنها نکته منفی در مورد سانگ یانگ تیوولی را می‌توان ارتفاع کم خودرو از سطح زمین دانست. اما برگ برنده این خودرو قیمت مناسب آن است که در بازار خرید ماشین و رقابت با نیسان جوک و تویوتا CHR که قیمت‌هایی نجومی دارند، خرید و فروش این خودرو را پررونق کرده است.

رقابت با اروپایی‌های نام آشنا

در ادامه بررسی رقبا وقتی نمونه‌های مختلف خودرو نیسان جوک را در دیوار تهران و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو بررسی می‌کنیم، به نام‌های اروپایی هم در این کلاس خودرو برمی‌خوریم. رنو کپچر و پژو ???? از جمله رقبای اروپایی و خوشنام نیسان جوک هستند. در بحث طراحی ظاهری قطعا این ? خودرو در برابر ظرافت و طراحی خاص نیسان جوک حرفی برای گفتن ندارند. رنو کپچر از نظر آپشن‌های رفاهی چیزی کم ندارد و بیشتر آپشن‌های این کلاس خودرو برای آن در نظر گرفته شده است.

اما نکته قابل توجه این خودرو مصرف سوخت بسیار مناسب و کیفیت ساخت آن است. موتور پیشرفته این خودرو با حجم ?.? لیتر قدرتی برابر با ??? اسب بخار دارد. نقطه ضعف رنو کپچر استفاده از مواد کم کیفیت در داخل کابین است که در برابر کیفیت متریال نیسان جوک ضعف بزرگی به حساب می‌آید. در مقابل پژو ???? دیگر رقیب فرانسوی نیسان جوک با طراحی زیبا و همه پسندش می‌توانست رقیبی قدرتمند برای نیسان جوک باشد؛ اگر که پژو در تجهیز آپشن‌های رفاهی این خودرو کمی بیشتر دست و دل بازی می‌کرد. پژو ???? مجهز به موتوری ?.? لیتری با قدرت ??? اسب بخار است که نکته قابل توجهی است. نقطه قوت پژو ????، قیمت مناسب آن در مقایسه با نیسان جوک، مصرف سوخت پایین این خودرو و شتاب بسیار خوب آن است ولی این خودروی زیبا در بحث آپشن‌های رفاهی در برابر نیسان جوک هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

منبع :نیسان جوک و نبرد با رقبای رنگارنگ