دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟

سوالی که برای خیلی از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است مطرح شود این است که چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟ برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید با مفاهیمی همچون ترید و صرافی ارز دیجیتال آشنا باشیم. پس در این مطلب ابتدا مفاهیم مربوطه را تعریف کرده و در ادامه آن پاسخ سوال را با توجه به تعاریف گفته شده می دهیم. با ما همراه باشید.

ترید به چه معناست؟

ترید یا معامله، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مفاهیم اقتصادی است که تعریف ساده آن خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه آن از خریدار به فروشنده یا مبادله‌ کالا یا خدمات بین طرفین معامله می باشد. در بازارهای مالی که بازار ارزهای دیجیتال نیز یکی از آن هاست، ترید یا معامله به خرید و فروش سهام، اوراق بهادار یا هر چیز دیگری که به آن بازار مربوط است می شود. برای مثال، ترید در بازار بورس ایران شامل خرید و فروش سهام از بورس اوراق بهادار است. در همین راستا، ترید در بازار کریپتوکارنسی ها نیز به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد



srb7_s2.jpg

هدف از انجام ترید یا همان معامله، کسب سود و ثروت است. با تعریفی که از ترید گفته شد، می توان نتیجه گرفت تریدر فردی است که در بازارهای مالی برای خود یا به نمایندگی از دیگران اقدام به به خرید و فروش دارایی‌های مالی می کند. بسیاری از افراد، بین سرمایه گذار و معامله گر تفاوتی قائل نیستند اما در واقع این دو مورد تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. به طوری که یک تریدر شخص است که به صورت روزانه یا هفتگی (کوتاه مدت) به انجام معاملات در بازارهای مالی مشغول است اما سرمایه گذار یا هولدر، یک دارایی را به قصد کسب سود در آینده خریداری و نگهداری می کند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که گفته شد، ترید به فعالیت هایی گفته می شود که در بازارهای مالی انجام می شود. برای انجام ترید یا همان معامله، نیاز به چند فاکتور می باشد. طبیعی است برای انجام یک معامله در بازارهای مالی، بایستی یک خریدار، یک فروشنده و یک بستر جهت ثبت و انجام معامله وجود داشته باشد. صرافی ارز دیجیتال بستری است که خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال از طریق آن می توانند ترید خود را ثبت نموده و کسب سود (یا ضرر) نمایند. در واقع همان طور که برای فعالیت در بورس اوراق بهادار نیاز به یک کارگزاری است، برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیز به صرافی های ارز دیجیتال نیاز است.

چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟

با ذکر این تعاریف می رویم سراغ پرسش اصلی؛ چرا برای ترید ارز دیجیتال به صرافی نیاز داریم؟ احتمالاً شما که این مطلب را می خوانید، تا حدودی با بازار ارزهای دیجیتال و جذابیت‌های فراوان آن آشنا بوده یا چیزهایی راجع به آن شنیده اید. این بازار به گونه ای است که شرایط حاکم در آن کمی با بازارهای دیگر فرق می کند.

اصلی ترین دلیل این تفاوت، نوپا بودن بازار یادشده است. این نوپا بودن از دو جهت هم می تواند خوب و مثبت باشد و هم منفی و خطرناک. جنبه مثبت نوپا بودن بازار ارزهای دیجیتال در این است که کاربران زیادی انگیزه ورود و فعالیت در آن را داشته و این یعنی افزایش تقاضا و رونق گرفتن بازار و در نهایت کسب سود. جنبه منفی این بازار نیز در این است که چون به تازگی مورد توجه عموم قرار گرفته است، ممکن است سواستفاده های زیادی از کاربران شده و تحت عناوین گوناگون از آن ها کلاهبرداری شود. در واقع با بیان این جنبه ها می توان به اولین مزیت صرافی های ارز دیجیتال اشاره کرد که بخشی از پاسخ سوال بالا نیز می باشد. مهم ترین دلیل نیاز به صرافی ارز دیجیتال برای ترید، اعتبار این صرافی هاست.

به طوری که کاربران با عضویت و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال از طریق یک صرافی معتبر، دیگر نگرانی بابت از بین رفتن دارایی هایشان نداشته و اطمینان خاطر دارند که سایر تریدرها نیز با شرایط یکسان در صرافی فعالیت می کنند. برای درک بهتر این موضوع، بد نیست این را بدانید که معامله ارز دیجیتال بدون وجود صرافی و با انتقال توکن نیز ممکن است و این یعنی اگر شخص خریدار یا فروشنده کلاهبردار باشد، امکان از دست رفتن دارایی های شما وجود دارد. صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک واسطه مطمئن عمل کرده و در ازای دریافت کارمزدی بسیار اندک، خیال خریدار و فروشنده را از بابت حفظ دارایی هایشان راحت می کند. علاوه بر این موضوع، در صرافی ارز دیجیتال امکانات و قابلیت های ویژه ای ترتیب داده شده تا تریدرها بتوانند با دست بازتری اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمایند.

امکاناتی مثل حالات مختلف معامله (اسپات، فیوچرز و ...)، ارائه چارت های آماری دقیق و حرفه ای، نمایش تعداد خریداران و فروشندگان ارز دیجیتال، قابلیت نمایش قیمت ارز در لحظه و تاریخچه آن، امکان ارتقاء حساب کاربری و انجام معاملات با اهرم های حرفه ای و غیره جزو مواردی است که کاربران از طریق صرافی ارز دیجیتال به آن ها دسترسی خواهند داشت. پس می توان گفت بهترین و مطمئن ترین بستر برای انجام یک ترید در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی هایی هستند که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند.

منبع: https://sarafi.io/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.