دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

بهترین دانشگاههای ترکیه برای پزشکی


بهترین دانشگاههای ترکیه برای پزشکی

b4_5gyi.jpg

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

حرفه پزشکی در دنیا و نیز در ترکیه یکی از معتبرترین شغل هاست. قبولی و  تحصیل در ترکیه در رشته ی پزشکی که رویای بسیاری از دانشجویان است، کاری دشوار است. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارند، باید بتوانند در آزمون های ورودی دانشگاه ها نمرات بالایی را کسب کنند. رشته پزشکی علاوه بر دانشگاه های دولتی در بعضی از دانشگاه های خصوصی نیز موجود است اما پذیرش در این دانشگاه ها نیز نیازمند کسب نمرات بالا می باشد.
دانشجویانی که واجد شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی باشند، پس از یک دوره تحصیلی شش ساله عنوان پزشک عمومی را دریافت می کنند. در این مقاله از سایت پروان آکادمی قصد داریم به این موضوع و معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

 

دانشگاه های معتبر پزشکی در ترکیه

  • دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه دانشگاهی دولتی است که در شهر آنکارا واقع شده و از نظر عملکرد تحصیلی، رتبه برتر دانشگاهی را در ترکیه به خود اختصاص داده است. این دانشگاه با استانداردهای بین المللی بالا در بین دانشگاه های جهانی ترکیه در رتبه چهارم قرار دارد. به همین ترتیب، دانشکده پزشکی آن در پارامترهای US News برای پزشکی بالینی امتیاز بالایی داشه و نیز رتبه 5 را در همکاری بین المللی پزشکی بالینی دارد.

 

  • دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه، یک موسسه دولتی برجسته و قدیمی ترین و باسابقه ترین دانشگاه ترکیه می باشد که در استانبول مستقر است. دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول در سال ???? تاسیس شده است. این دانشگاه، بر اساس شاخص های US News در زمینه همکاری های بین المللی پزشکی جراحی در رتبه 7 قرار دارد.

 

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

 

  • دانشگاه آنکارا

دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا در سال ???? تاسیس شد و به عنوان اولین دانشکده پزشکی ترکیه مشهور است. در دانشگاه آنکارا رشته پزشکی به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود. دانشگاه آنکارا همچنین چندین برنامه بین المللی از جمله برنامه های اراسموس و مولانا را برای دانشجویان پزشکی خود ارائه می دهد.

 

  • دانشگاه اژه

دانشکده پزشکی دانشگاه اژه در ترکیه با بیش از نیم قرن سابقه، یکی از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه است. هدف آن آموزش محققان و مولدانی است که نسبت به واقعیت های کشور و جهان حساس هستند. این دانشگاه دولتی در شهر ازمیر واقع شده است.
رشته های پزشکی این دانشگاه در سه بخش علوم پزشکی پایه، علوم پزشکی بالینی و علوم پزشکی جراحی دسته بندی می شوند. پزشکی بالینی آن یکی از بهترین های منطقه محسوب می شود. در حال حاضر، دانشگاه اژه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهانی در آسیا مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس US News، این کشور در بین موسسات مختلف ترکیه رتبه 16 را دارد.

 

  • دانشگاه مارمارا

دانشگاه مارمارا با سابقه ای طولانی، با حدود ???? هیئت علمی و بیش از ?? هزار دانشجو از موسسات عالی برجسته ایست که در شهر استانبول قرار گرفته است. رشته پزشکی در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود. این دانشکده همچنین به دلیل تحقیقات پزشکی بالینی با رتبه ?? در منطقه، شناخته شده است. شما عزیزان جهت دریافت پکیج آموزش زبان ترکی می توانید وارد سایت پروان آکادمی شوید.

 

  • دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول یک موسسه نسبتاً تازه تاسیس است که تاریخ تاسیس آن به سال ???? برمی گردد. این دانشگاه مستقر در ازمیر با ?? دانشکده خود از جمله دانشکده پزشکی، معروف است. دانشکده پزشکی به همراه سایر دانشکده های علوم پزشکی در پردیس ?nciralt? مستقر است. فارغ از پرورش دانش آموختگان برجسته، این دانشکده اولین دانشکده ای بود که در سال 1997 از روش یادگیری مبتنی بر مسئله استفاده کرد.

 

بهترین دانشگاههای پزشکی ترکیه

 

سخن نهایی درباره بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

پزشکی در ترکیه در سطح بین المللی بسیار مورد توجه است. بسیاری از دانشگاه های ترکیه دارای رتبه بالایی در سطح بین المللی هستند و شهرت جهانی دارند.بیشتر دانشگاههای ترکیه به زبانهایی غیر از زبان ترکی مانند انگلیسی تدریس می کنند و روش تدریس آنها مانند دانشگاههای آمریکا و اروپا است، بنابراین بسیاری از دانشجویان خارجی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند.
شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت و تحصیل رشته پزشکی در ترکیه و همچنین تهیه پکیج های آموزش زبان ترکی می توانید وارد سایت پروان آکادمی شده و از خدمات این مرکز بهره مند گردید.

 

 

 

آیا با فواید باور نکردنی شیره انگور برای سلامتی آشنا هستید


شیره انگور: فواید، موارد استفاده، حقایق تغذیه ای و هشدارها

 

شیره انگور نوعی شیره انگور ملایر است که با مخلوط کردن با ارده کنجد در صبحانه مصرف می شود. علاوه بر اینکه در وعده صبحانه مصرف می شود، برای فواید دیگری نیز مصرف می شود. فواید شیره انگور برای کم خونی مفید است، برای بارداری مفید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

 

شیره انگور چیست ؟

یکی از چیزهای مهم در مورد آگاهی از سلامتی ما و دوران مدرنیته، کشف مجدد مواد عالی مانند دوشاب  است. شیره انگور یا دوشاب، غذایی باستانی است که به دلیل خواص مغذی و طعم دلپذیرش محبوبیت زیادی دارد. قبل از استفاده از شکر، شیره انگور ملایر در سراسر دریای مدیترانه و به ویژه یونان بسیار رایج بود، نه تنها به عنوان یک شیرین کننده، بلکه به عنوان یک درمان ویژه برای بیماری ها شناخته شده بود.

 

طعم شیره انگور اصل شیرین با کمی ادویه و عطر آن تند، قوی و فوق العاده وسوسه انگیز است. این محصول عالی از جوشاندن  انگور در حرارت کم به مدت طولانی به دست می آید. این نسبتاً گران است زیرا فرآیند تولید طولانی است و محصول نهایی نسبت به حجم انگور ها بسیار کم خواهد شد. بافت آن کاملاً شبیه سرکه بالزامیک قدیمی است. اگر از طرفداران Ottolenghi هستید، مطمئناً با شیره انگور ملایر انار آشنایی دارید و می توانید از شیره انگور استفاده کنید.

این محصول مایع چسبناک شیرین سرشار از انرژی، کلسیم و آهن است. خواص آن شامل آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C و B و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است. بدن ما قندهای طبیعی موجود درشیره انگور ملایر را نیز به راحتی متابولیزه می کند.

بدون تردید قیمت شیره انگور اصل یا همان شیره انگور ملایر به نسبت انواع کیفیت های موجود در بازار متفاوت است. به طور کلی شیره انگور اصل فقط به محصولی که به صورت محلی و غیر صنعتی تولید شده باشد، می گویند.

 

شیره انگور ملایر در انواع دسر ها و میان وعده ها

 

جفت های درخشان این شیرین کننده فوق العاده سالم شامل فرنی / گرانولا، ارده کنجدی، سالادهای تازه، سبزیجات پخته شده، سالاد میوه، بستنی، پخت، لعاب، گوشت و خورش لوبیا است. آشپزهای خانگی از آن در سس های گوجه فرنگی معطر استفاده می کنند. آن را با ادویه های گرم مانند دارچین، میخک و جوز هندی و حتی با شکلات تلخ ترکیب کنید. اغلب در غذاهای یونانی در غذاهای خوش طعم استفاده می شود - طعم لذیذ آن برای تقویت سس هایی که گوشت بره و خوک و همچنین ماهی را همراهی می کنند استفاده می شود.

 

رایج ترین استفاده از این شربت شیره انگور برای تهیه انواع شیرینی مانند موستالوریا (پودینگ انگور) و موستوکولورا (کلوچه های انگور) در ماه های پاییز است. دایان کوچیلاس (یک نویسنده شگفت‌انگیز کتاب آشپزی یونانی) در این پست وبلاگ به ما توصیه می‌کند که «اگر دستور اصلی یک فنجان شکر و یک فنجان شیر، آب یا آبمیوه است، به جای شکر از بهترین شیره انگور ملایر استفاده کنید.

 

شیره انگور چه مزایایی دارد؟

 

فواید شیره انگور که برای بسیاری از بیماری ها مفید است:

 

  • از استخوان ها محافظت می کند: به دلیل اینکه منبع خوبی از کلسیم است، ساختار استخوان را تقویت می کند. همچنین به داشتن دندان های سالم کمک می کند. توانایی عضلات برای انقباض را افزایش می دهد. در برابر بیماری های استخوانی به ویژه در زنان در دوران یائسگی محافظت می کند.
  • برای سلامت جنسی مفید است: به تولید سالم هورمون های جنسی کمک می کند. میل جنسی را افزایش می دهد و در نتیجه از سلامت جنسی محافظت می کند.
  • مفید برای یبوست: تسکین دستگاه گوارش از جمله فواید شیره انگور است. معده و روده را آرام می کند
  • برای خون مفید است: به لطف آهن از کم خونی جلوگیری می کند. به تامین یک سوم نیاز روزانه بدن به آهن کمک می کند. همچنین باعث افزایش خون در بدن می شود.

 

مصرف شیره انگور اصل در دوران بارداری

 

به دلیل داشتن مواد معدنی فراوان، فوایدی را در دوران بارداری و شیردهی به همراه دارد. آرام اعصاب و دوری از استرش و تشویش ناشی از مسمویت های غذایی که ویار برا مادران به همراه می آورد، با خوردن شیره انگور ملایر و حذف غذاهای صنعتی در دوران بارداری ، مادران را از شر فشارهای جسمی و روانی رها می سازد.

 

 

برای دردهای قاعدگی مفید است

 

 در برخی موارد، درد قاعدگی به دلیل کمبود آهن رخ می دهد. شیره انگور با آهن در محتویات درد. علاوه بر این، مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم موجود در خون از لخته شدن خون جلوگیری می کند. به این ترتیب می توان دردهای قاعدگی را تسکین داد. همچنین از ماهیچه های رحم محافظت می کند.

 

  • باعث رشد سالم سلول ها می شود: به هر نحوی که شده ترمیم سریع و آسان بافت پوست را فراهم می کند.
  • افزایش تشکیل گلبول های قرمز خون: سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

 

سایر فواید مصرف شیره انگور اصل

 

  • باعث رشد می شود: به ویژه برای کودکان در سنین رشد و تکامل مفید است. به لطف مواد معدنی و ویتامین ها باعث رشد سالم می شود.
  • از سیستم عصبی محافظت می کند: به لطف محتوای منیزیم، حجم کلسیم را در اعصاب و عروق خونی متعادل می کند و اعصاب را آرام می کند.
  • مفید برای سردرد و خستگی: حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، خستگی. سردرد را تسکین می دهد.

 

تاثیرات ویژه شیره انگور در بدن

 

 برای باز شدن  رگ ها مفید است و هر نوع گرفتگی را بهبود می بخشد. همچنین این ماده جادویی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.دوشاب اشتها را باز می کند و غذای شما را با طعم عالی خود در جایگاه نوشیدنی سر سفره لذت بخش تر خواهد کرد.

 

فواید شیره انگور برای پوست چیست؟

 

  • از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند.

 

  • از پیری زودرس جلوگیری می کند. ظاهر جوان تری را فراهم می کند.

 

  • برای پوست در برابر اثرات منفی الکل و سیگار مفید است.

 

چگونه باید شیره انگور مصرف کرد؟

 

  • شیره انگور را می توان به روش های مختلف مصرف کرد.

 

  • اگر برای کم خونی استفاده شود، می توان هر روز صبح یک یا دو قاشق غذاخوری معده خالی مصرف کرد. این باعث افزایش تولید آهن می شود. از کم خونی جلوگیری می کند.

 

  • در زندگی روزمره می توان با مخلوط کردن با ارده کنجد در صبحانه مصرف کرد.

 

آیا شیره انگور لاغر کننده است؟

 

  • شیره انگور ملایر معمولاً نوعی شربت است که از میوه انگور به دست می آید.
  • منبع خوبی از کربوهیدرات و کلسیم است.
  • می توان آن را به روش های مختلف مصرف کرد.
  • اگر تا حدی با دقت مصرف شود، مهم نیست.
  • اما اگر شیره انگور ملایر به مقدار ناخودآگاه مصرف شود وزن کم کنید.
  • این می تواند باعث افزایش وزن شود، به خصوص زمانی که همراه با نان فراوان مخلوط با ارده کنجد برای صبحانه مصرف شود.

 

به عبارت دیگر، شیره انگور ملایر با چه غذاهایی مصرف می شود، تا حدی بسیار مهم است.

برخی از افراد با اضافه کردن به لیست رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنند. آنها به جای مصرف قند، شیره انگور ملایر را برای تامین کلسیم و کربوهیدرات بدن مصرف می کنند.

در این صورت هم مصرف قند کاهش می یابد و هم کلسیم در اختیار بدن قرار می گیرد.

 

مضرات شیره انگور چیست؟

 

عوارض جانبی مانند سوء هاضمه، نفخ یا اسهال در صورت مصرف زیاد دیده می شود. اما نگارنده این مقاله تا کنون ندیده یا نشنیده است که کسی با مصرف شیره انگور دچار عاره ای شود. به نظر ما نسبت دادن بیماری ها در عصر مدرن به مصرف غذاهای ارگانیک، از جمله ایده هایی تاریکی است که با پذیرش جمعی جوامع بشری به حقیقت می پیوندد! ناخودآگاه جمعی بشر با هر اطلاعاتی که تغذیه شود، به شرط پذیرش توده مردم می تواند بر آن ها حکمرانی کند.

اگر جز افرادی هستید که باور دارند مصرف حبوبات باعث ایجاد اختلالات گوارشی می شود، یا اینکه پذیرفته اید که عسل طبیعی حساسیت زا است و یا معده خود را از خوردن میوه های خام به دستور پزشکان کور دل محروم گذاشته اید، باید به شما بگوییم که راهی ساده و در عین حال سخت برای تغییر این الگوی جمعی پیش روی دارید!

کافیست که یک دروه چند روزه یا نهایتا چند ماهه را به سم زدایی و برون ریزی های فیزیکی حاصل از انباشست سموم کشنده شیمیایی اختصاص دهید و تحت هر شرایطی و هر نوع دردی به خوردن غذاهای طبیعی ادامه دهید و حتی نوک سوزن از هیچ ماده غذایی کارخانه ای تغذیه نکنید. پس از آن به زندگی سالم سلامی دوباره به تندرست اجدادمان در زمین خواهید کرد.

 

خرید شیره انگور

 

اگر با دانستن تمام فواید شیره انگور خانگی تصمیم به خرید شیره انگور گرفته اید، ما به شما یک پیشنهاد ویژه خواهیم داد! آن هم خرید شیره انگور عسلی ملایر از فروشگاهی است که لینک آن در این قسمت قرار داده شد. با اطمینان بهترین شیره انگور ایران را از این فروشگاه تهیه نمایید.

آیا از خواص درمانی شیره انگور اصل خبر دارید


جدای از خوردن شیره انگور آن برای صبحانه، می توانید به جای خرید شیره انگور ملایر آماده که متخصصان پزشکی به دلیل خاصیت آهن سازی آن توصیه می کنند، شیره انگور خود را نیز درست کنید.شیره انگوری که در خانه درست می کنید باعث می شود همه ملاس های شناخته شده را فراموش کنید. چگونه شیره انگور ملایر را در خانه درست کنیم؟ بیا با هم کاوش کنیم...

 

از بسیاری از میوه‌ها برای تهیه ملاس استفاده می‌شود که برای بیماری‌های سینه مانند سرفه و سرماخوردگی که بسیار رایج هستند، مخصوصاً در ماه‌های زمستان بسیار مفید است. ملاس که متخصصان مصرف آن را هر روز صبح یک قاشق غذاخوری توصیه می کنند، درمان هزار و یک مشکل است. در میان ملاس های تولید شده در آناتولی در پایان هر تابستان، انگور که قند طبیعی بیشتری دارد، غذای ایده آل برای ملاس است. شیره انگور ملایر فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از خواص خون‌سازی تا جلوگیری از خطر عفونت. شیره انگور ملایر مخلوط شده با ملاس تاهینی برای صبحانه، حتی اگر طبیعی باشد، یک دستور العمل خوشمزه را ایجاد می کند.

همانطور که می دانید فروش شیره انگور در همه جای کشور صورت می گیرد. اما اگر به دنبال خرید شیره انگور طبیعی هستید، روی همین لینک کلیک کنید.

فواید شیره انگور خانگی

 

شیره انگور درجه یک؛ در درجه اول منبع مفید انرژی و کربوهیدرات است. بیشتر نیازهای روزانه به کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن برای متابولیسم را پوشش می دهد.

ما همچنین می توانیم شیره انگور ملایر را به شرح زیر ارزیابی کنیم. حدود 200 گرم شیره انگور ملایر از نظر کالری معادل 1150 گرم شیر، 350 گرم گوشت قرمز و 300 گرم نان سفید است.

شیره انگور ملایر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و خطر ابتلا به سرطان را به حداقل می رساند. مشکلات پوستی نیز از جمله مواردی است که شهروندان بیشتر از آن شکایت دارند.

شیره انگور مرغوب؛ همچنین از مشکلات پوستی ناشی از الکل، سیگار و اشعه خورشید جلوگیری می کند. اگر به طور منظم هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری بنوشید، 80 میلی گرم کلسیم، 2 میلی گرم آهن که برای بدن انسان ضروری و بسیار مهم است، با نیاز انرژی 56 کیلوکالری مطابقت دارد.

 

چگونه شیره انگور  درست کنیم

 

 

آیا می دانید چگونه آب را بجوشانید؟ سپس می توانید شیره انگور  اصل را از ابتدا درست کنید!

 

به صورت آنلاین، می توانید با دستور العمل های مختلفی برای تهیه شیره انگور  اصل خانگی روبرو شوید.

 

اما اگر می‌خواهید سریع‌ترین راه را برای پختن شیره انگور  اصل داشته باشید، به دنبال آن نباشید.

 

در زیر دستور العملی وجود دارد که به شما امکان می دهد تنها در 30 دقیقه از شیره انگور  اصل لذت ببرید - بله، تهیه ملاس خانگی می تواند به همین سرعت و آسان باشد!

 

 

مواد تشکیل دهنده:

 

  • شیره انگور

 

دستور پخت

 

  • در یک قابلمه بزرگ، شیره انگور را به جوش بیاورید.
  • حرارت را کم کنید و اجازه دهید شیره انگور بجوشد.
  • فومی را که به سطح می آید بردارید.
  • به جوشیدن ادامه دهید تا مقدار شیره انگور به نصف کاهش یابد.
  • آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد.
  • آن را به یک شیشه استریل شده با یک پوشش دربسته منتقل کنید.

 

 

همین - شما اولین دسته شیره انگور  اصل خود را درست کردید! بله، فقط یک عنصر لازم است. و بله، درست کردن شیره انگور  اصل می تواند بدون دردسر باشد!

 

هنگام تهیه شیره انگور  اصل خانگی در آشپزخانه خود، می توانید از شیره انگور قرمز یا سفید استفاده کنید.

 

 

فواید شیره انگور ملایر برای سلامتی

 

ملاس که به طور سنتی از شکر تهیه می شود، مایعی تیره است که طعم کاراملی تند مشخصی را به غذاهایی که در آن استفاده می شود، می دهد. با این حال، اگر به دنبال چیز متفاوتی هستید، ملاس خرنوب یا انگور را امتحان کنید. از منظر سلامتی، این دو شیرین کننده ممکن است چیز زیادی به رژیم غذایی شما اضافه نکنند، اما ملاس خرنوب انتخاب کمی بهتر از انگور است.

 

ملاس خرنوب به عنوان یک ادویه شیرین برای محصولات نان استفاده می شود. (تصویر: OZ_Media / iStock / Getty Images)

افزایش انرژی

تمام کالری موجود در ملاس خرنوب و انگور از کربوهیدرات ها تامین می شود. یک قاشق غذاخوری از هر دو شیرین کننده حاوی 60 کالری و 14 گرم کربوهیدرات است. برای سلامت کلی، 45 تا 65 درصد کالری خود را از کربوهیدرات ها دریافت کنید. شما در رژیم غذایی خود به کربوهیدرات های بیشتری نیاز دارید زیرا این کربوهیدرات ها منبع انرژی مورد علاقه بدن شما هستند، به خصوص سیستم عصبی شما که شامل مغز شما نیز می شود. کربوهیدرات های مواد غذایی مانند خرنوب و شیره انگور ملایر به راحتی به عنوان نوعی قند جذب می شوند و به سرعت به عنوان منبع انرژی عمل می کنند.

 

مواد معدنی موجود در شیره انگور اعلا

 

شیره انگور ملایر منبع ویتامین یا مواد معدنی نیست، اما یک قاشق غذاخوری ملاس لوبیا ملخ 4 درصد از ارزش روزانه کلسیم و 5 درصد از ارزش روزانه برای آهن را تامین می کند. ملاس لوبیا ملخ اگرچه منبع قابل توجهی از هیچ کدام از مواد مغذی نیست، ممکن است کمی جذب کلسیم و آهن را افزایش دهد. دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی برای سلامت استخوان ها مهم است، در حالی که آهن برای حفظ اکسیژن بدن مورد نیاز است.

 

 

خواص درمانی شیره انگور  خانگی

 

در این قسمت به برخی از خواص درمانی ویژه شیره انگور  محلی می پردازیم. قبل از هر چیز یادتان باشد که نوع کارخانه ای آن با هر برچسبی و ادعایی از ارگانیک بودن به هیچ عنوان مورد تایید و بحث ما نیست.

 

تنظیم فشار خون با شیره انگور  ملایر

 

افزایش هر از گاهی فشار خون طبیعی است. اگر استرس، خسته یا مضطرب هستید، این تعداد ممکن است بالاتر از حد معمول باشد.

با این حال، اگر فشار خون شما همیشه بالای 80/120 میلی متر جیوه (mmHg) باشد، داستان متفاوت است.

 

شیره انگور  درجه یک حاوی پتاسیم است. این ماده معدنی از دو طریق به کاهش فشار خون کمک می کند:

 

  • پتاسیم سدیم اضافی را از بدن دفع می کند.
  • پتاسیم دیواره رگ های خونی را برای شل شدن تحریک می کند.
  • علاوه بر شیره انگور اصل ، منابع دیگری از پتاسیم در غذا وجود دارد. برخی از آنها موز، پرتقال، اسفناج و کلم بروکلی هستند.
  • برای اینکه فشار خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارید، وزن اضافی خود را کاهش دهید، رژیم غذایی متعادل داشته باشید، به طور منظم ورزش کنید، تحت هیچ شرایطی الکل ننوشید، سیگار نکشید و استرس را کاهش دهید.

 

 

 

 

با شیره انگور  اصل  خطر کم خونی ناشی از فقر آهن را کاهش دهید

 

حتی قبل از اختراع شکر تصفیه شده، شیره انگور نه تنها به عنوان یک شیرین کننده، بلکه به عنوان یک درمان خانگی برای کم خونی، به ویژه کم خونی ناشی از فقر آهن، مورد استفاده قرار می گرفت.

 

کم خونی فقر آهن یک اختلال خونی است که در آن گلبول های قرمز (RBC) کافی در اطراف وجود ندارد. این به دلیل کمبود آهن در رژیم غذایی است.

آهن نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز دارد. گلبول های قرمز اجزای خون هستند که مولکول های اکسیژن را از ریه ها به سلول های مختلف بدن حمل می کنند.

 

زنان باردار در دوران قاعدگی بیشتر در معرض ابتلا به کم خونی فقر آهن هستند.

 

از آنجایی که شیره انگور به طور طبیعی غنی از آهن است، جای تعجب نیست که برای اولین بار برای پیشگیری و معکوس کردن کم خونی ناشی از فقر آهن ساخته شد.

 

با شیره انگور  اصل  اصلی اضطراب و افسردگی را کاهش دهید

 

آیا همیشه احساس اضطراب یا افسردگی می کنید؟

 

شیره انگور  درجه یک را امتحان کنید.

 

علاوه بر تقویت انواع غذاها و نوشیدنی های خوشمزه، می تواند خلق و خوی شما را نیز بهبود بخشد. زیرا شیره انگور  اصل  منبع عالی منیزیم است.

 

کارشناسان بهداشت روان می گویند منیزیم از دو جهت برای مغز مفید است:

 

به آرامش سیستم عصبی کمک می کند. همچنین به کاهش تنش عضلانی ناشی از استرس و اضطراب کمک می کند و در نتیجه به مقابله با درد مفاصل و سردرد کمک می کند.

به افزایش سروتونین در مغز کمک می کند. سروتونین، هورمون شادی، با افزایش احساس شادی و شادی به تثبیت خلق و خو کمک می کند.

اما منیزیم موجود در شیره انگور  اصل  به درمان بی خوابی نیز کمک می کند.

 

اگر احساس اضطراب یا افسردگی می کنید، باید یک شب خوب بخوابید.

 

در غیر این صورت، ممکن است احساسات منفی شما افزایش یابد. مشکل اضطراب و افسردگی این است که می تواند منجر به بی خوابی و ایجاد یک چرخه معیوب شود.

 

هشدار

 

اگر اضطراب یا افسردگی شما را از داشتن یک زندگی طبیعی و سازنده باز می دارد، فوراً به یک متخصص سلامت روان مانند روانپزشک یا درمانگر مراجعه کنید.

 

کاهش علائم یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی

 

قبلا گفته شده بود که زنان بیشتر مستعد پوکی استخوان و کم خونی فقر آهن هستند که با شیره انگور  اصل  می توان از هر دوی این موارد جلوگیری کرد.

 

خوب، در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که چرا شیره انگور  اصل  برای زنان مفید است: می تواند به مبارزه با علائم ناراحت کننده سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و یائسگی کمک کند.

 

از آنجایی که شیره انگور  اصل  حاوی منیزیم است، می تواند به کاهش علائم فیزیکی مضر PMS، مانند دردهای عضلانی و سردرد کمک کند. می تواند به تسکین علائم روانشناختی PMS مانند نوسانات خلقی کمک کند.

 

بسیاری از علائم PMS در زنان یائسه نیز دیده می شود، بنابراین شیره انگور  اصل  غنی از منیزیم می تواند برای آنها نیز مفید باشد.

 

شیره انگور مالایی نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. عدم تعادل هورمونی ناشی از یائسگی می تواند باعث استرس اکسیداتیو در بدن شود و آنتی اکسیدان ها به کاهش آن کمک می کنند.

 

 

 

با شیره انگور  اصل  التهاب مفاصل را کاهش دهید

 

آنتی اکسیدان های موجود در شیره انگور در مبارزه با عفونت ها بسیار خوب است. اگر از آرتروز رنج می برید، بهتر است یک بطری شیره انگور  درجه یک را در انبار یا یخچال خود نگهداری کنید.

 

هنگامی که صحبت از مدیریت علائم آرتریت به میان می آید، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) انتخاب پزشکان و اکثر بیماران هستند.

این به این دلیل است که آنها در کاهش التهاب و درد ناشی از آرتریت بسیار خوب هستند. متأسفانه، NSAID ها اغلب عوارض جانبی وحشتناکی ایجاد می کنند. آنها می توانند باعث خونریزی زخم معده و آسیب به کبد شوند.

 

بنابراین توصیه می شود مصرف NSAID ها را کاهش دهید. همچنین پیشنهاد می شود گزینه های دیگری مانند افزودن شیره انگور غنی از آنتی اکسیدان به رژیم غذایی خود را بررسی کنید.

 

با استفاده از شیره انگور اصل خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

 

 

آنتی اکسیدان های موجود در شیره انگور  درجه یک در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. با این حال، کسانی نیز هستند که سرهای زیادی را برمی گردانند. و چیزی جز رسوراترول.

نکته شگفت انگیز در مورد رسوراترول این است که به مبارزه با انواع خاصی از سرطان کمک می کند.

 

رسوراترول به جلوگیری از تقسیم، تکثیر و گسترش سلول های سرطانی کمک می کند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان قوی می تواند اثرات درمانی شیمی درمانی و رادیوتراپی را نیز بهبود بخشد.

 

 

قیمت شیره انگور

 

در پایان در مورد قیمت شیره انگور درجه یک یا همان شیره انگور عسلی ملایر، باید به شما بگوییم که اگر آن را از فروشگاهی که محصول محلی و غیر صنعتی ارائه می دهد  و البته شیره انگور مرغوب را برای شما ارسال می کند تهیه کنید ، قیمت آن برای سلامتی تان بیش از طلا خواهد بود!

 

تفاوت‌های لیزر دایود و الکساندرایت چیست؟


در چند سال گذشته، شاهد رشد بسیار خوبی در تکنولوژی ساخت دستگاه‌های لیزر بودیم. در حالی که استفاده از این دستگاه‌ها در چند دهه قبل پیشنهاد نمی‌شد اما این روز‌ها حتی لیزر توانسته تاییده سازمان دارو و غذای ایالات متحده آمریکا را نیز کسب کند. این سازمان از دستگاه لیزر به عنوان راهکاری دائمی برای کاهش رشد موهای زائد یاد کرده است. البته لیزر هنوز نمی‌تواند روی همه ترکیب‌های رنگ پوست و مو تاثیرگذار باشد اما به صورت کلی تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد. برای درمان همه ترکیب‌های رنگ پوست و مو از یک نوع لیزر استفاده نمی‌شود و به همین خاطر خوب است که اطلاعاتی در مورد این دستگاه‌ها داشته باشید. در این مقاله تلاش شده تا تفاوت‌های دو نوع دستگاه لیزر بسیار محبوب دایود و الکساندرایت تشریح شود. در ادامه همراه ما باشید تا اگر قصد انجام درمان با این نوع دستگاه‌های لیزر را داشتید، اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید.

الکساندرایت

این نوع دستگاه لیزر با نام الکس دایود نیز شناخته می‌شود. این دستگاه از طول موج 755 نانومتر استفاده می‌کند که نسبت به دایود کمتر است. این طول موج باعث شده که استفاده از آن روی پوست‌هایی با رنگ روشن و موهایی با رنگ تیره بسیار خوب عمل کند. طول موج کمتر باعث شده که لیزر الکساندرایت تاثیرگذاری مناسب روی پوست‌هایی با رنگ تیره نداشته باشد. دهانه بزرگتر این دستگاه باعث می‌شود که الکساندرایت برای درمان نقاط وسیع‌تر از بدن بسیار خوب عمل کند. الکساندرایت برای درمان نواحی با سطح مقطع بسیار بزرگ مثل کمر، سینه و پاها مناسب است.

دایود

دستگاه لیزر دایود، نسبت به الکساندرایت از طول موج بیشتری استفاده می‌کند. دستگاه‌های لیزر دایود از طول موج بین 800 تا 810 نانومتر بهره می‌برند. طول موج بیشتر باعث می‌شود که لیزر دایود نفوذ بسیار بیشتری نسبت به الکساندرایت داشته باشد. ساختار کلی دایود به گونه‌ای است که از لحاظ تئوری ملانین در حین درمان در نظر گرفته نشده و نور لیزر و انرژی تبدیل شده آن صرفا روی فولیکول‌های مو تاثیرگذار باشند. طول موج بالاتر باعث می‌شود که شاهد آسیب‌های پوستی و تغییر رنگ نباشید. طول موج پایین‌تر به صورت تئوری باعث می‌شود که عوارض جانبی بیشتر به وجود آید. دستگاه لیزر دایود می‌تواند روی موهای ضخیم تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. در این نوع لیزر شانس درمان مناسب برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره بیشتر است. اگر دارای پوست تیره هستید، بهتر است از لیزر‌های دیگر مثل Nd:YAG با طول موج بالاتر از 1000 نانومتر استفاده کنید.

https://alexdiode.ir/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c/

مشخصات گیاهی کامل درخت شلیل


مشخصات گیاهی کامل درخت شلیل:

به نقل از کارشناسان آلفا نهال شلیل گیاهی از خانواده هلو به شمار می رود که بر اثر جهش رویشی در یکی از ژن های میوه هلو ایجاد شده است که میوه بدون کرکی را تولید می کند. میوه این گیاه ظاهری گرد و کروی مانند دارد که بسیار گوشتی و آبدار است که در داخل قسمت گوشتی این گیاه هسته بزرگی قرار دارد که طعم تلخی دارد و قابل مصرف نیست. میوه این گیاه طعم شیرینی دارد. میوه این گیاه خواص بسیاری دارد که از آن علاوه بر تازه خوری برای تهیه لواشک، آبمیوه هلو، کمپوت و … نیز استفاده می کنند. به صورت درختچه ای کوتاه رشد می کند.

توجه داشته باشید که هلو و شلیل ممکن است از بذر یکدیگر و از طریق تلقیح به وجود بیایند، دارای ارقام و واریته های مختلفی است طوریکه در ایران فقط بیش از 20 رقم از این گیاه کشت می شود که از آن جمله می توان به شلیل زرد یا قرمز اشاره نمود، تا کنون بیش از 150 گونه درخت شلیل شناسایی شده است که این واریته ها از نظر طعم، مزه و حتی شکل با یکدیگر تفاوت دارند. برگ های سبز رنگ نیزه ای مانندی به طول 7 تا 16 و عرض 2 تا 3 سانتیمتر تولید می کند، گل های زیبای این گیاه قبل از برگها ظاهر می شوند که منظره زیبایی را در فصل بهار ایجاد می کند. گل های این گیاه به صورت منفرد یا دو تایی به رنگ صورتی ظاهری می شوند که 5 گلبرگی هستند. گرده افشانی این گیاه توسط باد انجام می شود که البته کندو گذاری سبب افزایش باردهی گیاه می شود. گیاهی خود گرده افشان محسوب می شود.

بسته به ارقام زودرس و دیررس میوه این گیاه اوایل تابستان و اوایل پاییز می رسد. توجه داشته باشید که عمر درخت شلیل کم است که دلیل عمر کم این درخت وجود چوب ترد و شکننده است. گیاهی خزان پذیر است طوریکه با شروع فصل پاییز و سرما برگ های این گیاه می ریزند.

https://alphanahal.ir/خرید-نهال/

احداث باغ شلیل

آب و هوا : با توجه به یخ زدگی سریع شکوفه در سرماهای بهاره این مورد در بسیاری از کشورها مشکل ساز است. درختان نیاز به یک طیف متنوع از واحد سرد، اما به طور عمده ???-??? واحد می باشد. در برخی از گونه های جدید ??? واحد سرما کافی است. شاخه های درخت می تواند تحمل سرمای -?? درجه سانتی گراد را داشته باشند، اما شکوفه های در -? ° C آسیب می بینند.

خاک: مناسبترین میزان اسیدیته ?/? ،خاک سبک تا متوسط، به خوبی زهکشی شده ترجیح داده می شوند.در خاک های سنگین تر درختان باید در تپه کاشته شوند.درختان نباید در خاک بدون زهکشی مناسب کاشته شوند. درختان شلیل محل های آفتابی را دوست دارند بطور متوسط شش تا هشت ساعت نور خورشید راضی کننده است. ما توصیه نمی کنیم درختان میوه در خاک سنگین، خاک رس خالص کاشته شوند.

کاشت: یک محل با زهکشی خوب، خاک نسبتا حاصلخیز در آفتاب کامل را انتخاب نمایید. برای جلوگیری سرمازدگی از مناطق پایین دست اجتناب کنید. نهال درختان را در فصل بهار بکارید. نهال حدود ? ساله را انتخاب نمایید. برای نهال های داخل گلدان، گیاه را از گلدان جدا کرده و هر گونه ریشه مدور و گرد را حذف کنید و از قیچی ضدعفونی شده استفاده نمایید. برای درختان پیوند زده، محل پیوند دور از نور مستقیم خورشید در هنگام کاشت باید باشد. گودالی کمی عمیق تر و گسترده تر از تراکم ریشه بکنید. درخت را در وسط گودال روی مقداری خاک نرم قرار دهید. مطمئن باشید که ریشه ها بخوبی در اطراف تنه گسترده شدند. درختان در فاصله ? تا ?/? مترفاصله بین درختان در ? متر فاصله بین ردیف هاکاشته شوند که حدود ???? تا ???? اصله در خت را در هر هکتار خواهیم داشت.

آبیاری: آب مورد نیاز به زمان برداشت بستگی دارد. آغاز آبیاری بستگی به شرایط رطوبت خاک، شکوفه دادن و جوانه زدن در فصل بهار دارد. تقسیم آب بر اساس سودآوری بخش، با توجه به شرایط درخت و زمان برداشت است. لذا توصیه به تنک کردن می شود حذف میوه های کوچک از روی شاخه. این را می توان به صورت دستی و یا شیمیایی انجام داد. کاهش تاج پوششی با هرس کردن، در نتیجه کاهش تبخیر آب از شاخ و برگ ها را داریم. این امر به ویژه در میوه ها هسته دار مانند هلو و شلیل مهم است. هنگام هرس درختان مراقب باشید زیرا این کار می تواند باعث رشد رویشی بیش از حد شود. هرس سبز ارجحیت دارد و در گونه های زودرس هرس تابستان امکان پذیر است. میوه هلو و شلیل به سرعت در طول دو دوره رشد می کنند:

https://alphanahal.ir/nectarine-seedlings/

 (الف) پس از تشکیل

(ب) قبل از رسیدن

دوره بین این دوره ها (الف و ب)، مرحله سخت شدن هسته است که در طی آن مقدار آب د درخت به طور قابل توجهی کاهش می یابد. باید هنگام تعیین برنامه آبیاری در نظر گرفته شود.

نکات زیر را برای کاشت نهال درخت شلیل رعایت کنید:

برای بهبود گرده‌افشانی، چند درخت شلیل، بکارید. البته این درختان خودبارور هستند و به گرده‌افشانی درختان اضافی نیاز ندارند. بااین‌حال، کاشت درخت شلیل، درصد گل‌های گرده‌ افشانی را افزایش می‌دهد.

هر هفته دو گالن آب به درختان بدهید. این مقدار برابر با سه سانتی‌متر بارندگی است. درختان بالغ با همین مقدار آب می‌توانند دو هفته را بگذرانند.

در اوایل بهار از رهایش تدریجی کود جهت استفاده بهینه گیاه از مواد مغذی استفاده کنید. کودی را انتخاب کنید که دارای فسفر بالا و ازت کم باشد.

آب و هوای مناسب درخت شلیل

مقاومت شلیل نسبت به سرما مناسب است، به طوری که سرمای منفی 21 درجه می تواند برای آن مضر باشد. با این حال سرمای یکباره (هر چند کم هم باشد) می تواند باعث خشک شدن جوانه ها و شاخه های جوان شود. هلو به حدود 400 تا 1000 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتی گراد برای خروج از سرمای زمستانه نیازمند است. مقاومت شلیل به گرمای تابستان هم مانند سرمای زمستان خوب است. میوه های این درخت در گرمای تابستان کیفیت بهتری خواهند داشت.

فصل زمستان و درخت شلیل

فصل خفته زمستان باید دمای هوا برای این درخت مناسب باشد

برای کنترل خشکی و شکستگی درختان را با روغن اسپری کنید.

می توانید این نوع درخت شلیل را هرس کنید .

فصل بهار و رشد درخت شلیل

برای جلوگیری از پوسیدگی قهوه ای ، که بسته به آب و هوا ، ممکن است به 1-3 اسپری نیاز داشته باشد ، از قارچ کش در طول شکوفه استفاده کنید. دوره بارانی نیاز به اسپری بیشتری دارد.

درختان جوان را به طور ماهانه با کود نیتروژن بالا از اول آوریل بارور کنید. از 1 0.5 0.5 لیتر اوره یا 25 عدد کود برای درخت استفاده کنید. درختان بالغ به 50 درصد بیشتر کود احتیاج دارند. اگر کود آبیاری شده است ، از 1 اونس تجاوز نکنید.

جلوگیری از نازک شدن میوه، نازک شدن باعث کاهش وزن میوه و جلوگیری از آن باعث افزایش اندازه ، جلوگیری از شکستگی اندام می شود .

فصل رشد تابستان برای درخت شلیل

ماهانه درختان جوان را بارور کنید. از اوره 5 اوره یا کود استفاده کنید. درختان بالغ به 50 درصد بیشتر احتیاج دارند. اگر کود آبیاری شود ، از 1 اونس تجاوز نکنید.

هر 3 هفته یکبار آبیاری قطره ای یا آبپاش را برای درخت شلیل بکار ببرید

یک منطقه عاری از علفهای هرز را در اطراف پایه درخت شلیل در فاصله 3 فوت از تنه با عمق 3–4 اینچ بسیازید تا درخت شلیل بهتر رشد کند.

فصل پاییز و درخت شلیل

قبل از اولین باران شدید ، قارچ ها را در ماه نوامبر اسپری کنید.

درست بعد از برداشت محصول بارور و آبیاری کنید.

در هنگام ریزش برگ ، برگها را از بین ببرید یا کمپوست کنید تا از شیوع انگشت سیب جلوگیری کنید.

خاک مناسب رشد نهال شلیل چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

آماده‌سازی خاک قبل از کاشت شلیل، موجب بهبود عملکرد گیاه و رشد و نیرومندی نهال می‌شود. بهتر است خاک را ازنظر کمبود مواد معدنی و مغذی لازم بررسی کنید. منظور از آماده‌سازی خاک، غنی کردن آن ازنظر مواد معدنی و مواد مغذی حیاتی و از بین بردن و شل کردن خاک‌های فشرده است.

نحوه آبیاری نهال و درخت بالغ شلیل چگونه است؟

اگر در فصل تابستان هر ده روز یک‌بار تقریباً 3 سانتی‌متر بارندگی باشد، نیازی به استفاده از شلنگ نخواهد بود. اما اگر واقعاً خاک خشک شد، بهترین راهکار، استفاده از آبیاری قطره‌ای با شلنگ است. هر ده روز یا دو هفته یک‌بار آبیاری کافی است. اگر آب در اطراف تنه یخ بزند، موجب آسیب‌دیدگی درخت خواهد شد.

نحوه کود دهی درخت شلیل و بهترین کودهای شیمیایی و حیوانی چه است؟

کود دادن، روشی عالی برای تقویت مواد مغذی موجود در خاک، به‌ویژه نیتروژن است. همیشه قبل از استفاده از کود، خاک خود را آزمایش کنید. خاک‌های مختلف می‌توانند مقادیر مختلفی از عناصر موردنیاز برای حمایت از رشد درخت شلیل؛ را داشته باشند. اگر به این نتیجه رسیدید که خاک شما فاقد مواد مغذی لازم (ازت، فسفات، پتاس و غیره) است، حتماً کود مناسب انتخاب کنید. قبل از انجام هرگونه تغییر، خاک خود را بشناسید و به اهمیت آزمایش خاک پی ببرید.

اواخر بهار یا تابستان، درختان شلیل؛ به کود نیتروژنی نیاز دارند. می‌توانید از اوره، کود دامی پوسیده یا کود شیمیایی هم استفاده کنید. درختان جوان به نیمی از میزان کود موردنیاز درختان مسن و بالغ نیاز دارند.

شایع‌ترین بیماری و آفاتی که بعد از کاشت درخت شلیل پدید می آیند:

پس از کاشت درخت شلیل؛ در بعضی شرایط ممکن است دچار آفت یا بیماری بشود. شایع‌ترین بیماری‌ها و آفات درخت شلیل عبارت‌اند از:

گال طوقه (Crown Gall)

شانکر باکتریایی (Bacterial Canker)

زره پوش یا حشره پولک‌دار (Scale)

سن گیاه‌خوار (Tarnished Plant Bug)

لارو برگ پیچ (Leafroller)

شته (Aphids)

باغداری و مراقبت‌های لازم از آفات و بیماری‌های درختان شلیل چگونه است:

برنامه‌ریزی و نگهداری خوب، حرف اول را در تولید محصولات میوه‌ای می‌زند. این امر در مراقبت از درختان شلیل هم صدق می‌کند. مراقبت از این درختان به مراحل خاصی در هر فصل نیاز دارد. در فصل بهار این مراقبت شامل استفاده از چندین مورد اسپری قارچ‌کش برای جلوگیری از پوسیدگی قهوه‌ای است. درخت شلیل؛ استاندارد به‌طورمعمول یک تا سه مراقبت نیاز دارند، اما در مناطق بارانی ممکن است برنامه‌های بیشتری نیاز باشد.

اواخر بهار یا تابستان این درخت به کود نیتروژنی نیاز دارد.

تنه نهال شلیل باید سالم و بدون شکاف یا آثار صمغ باشد.

نهال سالم، قطری بین 1 تا 2 سانتی‌متر و ارتفاع حداقل 100 سانتی‌متر دارد.

نهال درخت شلیل پیوندی؛ باید شاداب، سالم و دارای ریشه اصلی با طول 20 تا 35 سانتی‌متر و 5 الی 6 ریشه فرعی به طول حداقل 5 سانتی‌متر باشد.

نحوه برداشت میوه شلیل

برداشت میوه شلیل همچون برداشت میوه درخت هلو است. ابتدا میوه درخت را با دست خود بگیرید و بکشید تا از شاخه جدا شود که به راحتی از شاخه جدا می شود که البته می توانید با استفاده از قیچی باغبانی این کار را انجام دهید، میوه برداشت شده را در داخل سبد بگذارید و به همین منوال به کار برداشت میوه شلیل ادامه دهید و پس از برداشت آن را به انبار یا بازار مصرف عرضه کنید.

روش تکثیر شلیل

ازدیاد شلیل همانند هلو به روش پیوند انجام می شود. این گیاه را می توان روی پایه های هلو، زردآلو، بادام و آلو پیوند زد. فاصله کشت برای ارقام معمولی شلیل، ? تا ? متر است و در یک باغ خوب می توان انتظار ?? تا ?? تن محصول در هکتار داشت. در روش های داربستی فواصل کشت کمتر و مقدار محصول بسیار بیشتر است و تا ??? تن در هکتار نیز می رسد.

توصیه‌هایی برای کاشت هسته شلیل در منزل

برای کاشت شلیل در گلدان انتخاب بذر مناسب بسیار مهم است. برای این منظور لازم است از بذر درختان شلیلی پا کوتاه استفاده کنید، البته چنانچه قصد دارید شلیلی شما بار دهد در غیر این صورت و به عنوان یک گیاه زینتی می توانید از هر هسته شلیلیی برای کاشت استفاده کنید.

انتخاب گلدان مناسب نیز مهم است. در مراحل بعدی رشد نهال شلیل قطر گلدان ?? تا ?? سانتیمتر باشد. برای جدا کردن گوشت میوه شلیل از هسته آن را داخل دهان نکنید زیرا احتمال دارد بزاق دهان بر روی قوه نامیه گیاه تاثیر گزارد.

مراحل کشت هسته شلیل در گلدان

?- ابتدا بایستی هسته را از گوشت میوه شلیل جدا کنید. اگرچه این کار کمی مشکل است ولی تلاش کنید تا کاملا گوشته میوه از هسته جدا شود. به این منظور میتوانید میوه شلیل را ? تا ? روز در سایه بگذارید تا خشک شود، در این صورت جدا کردن هسته آسانتر خواهد بود.

?- در مرحله بعد لازم است قسمت چوبی هسته را به آرامی بشکنید. دقت کنید که هنگام جدا کردن پوسته چوبی مغز هسته آسیب نبیند زیرا امکان سبز شدن هسته در صورت آسیب از بین خواهد رفت. برای جدا کردن هسته چوبی میتوانید از انبر استفاده کنید تا پوسته چوبی ترک بخورد و بتوانید مغز هسته را خارج کنید.

?- برای کاشت هسته شلیل در گلدان بهتر است چند روزی هسته را داخل پلاستیک و در داخل یخچال قرار دهید تا مواد بازدارنده موجود در هسته که مانع جوانه زنی بذر میشوند، غیر فعال شوند.

نکته : توجه داشته باشید که هسته شلیل را در کنار میوه هایی مانند موز در یخچال نگزارید زیرا اتیلن تاثیر منفی بر قدرت جوانه زنی هسته شلیل خواهد داشت. در شرایط طبیعی ماه های سرد زمستان در طبیعت این مواد را غیر فعال می کند.

?- هسته شلیل را یک شب در آب بخسانید. در این مرحله هسته شلیل آماده کاشت داخل گلدان است.

?- گلدان مورد نظر را با خاک مناسب (مخلوطی از خاکبرگ و شن) پرکنید. هسته شلیل را در عمق دو برابر اندازه طول هسته شلیل در خاک بکارید.

?- گلدان را در دمای ?? درجه سانتیگراد قرار دهید. هسته شلیل در حدود یک ماه بعد جوانه خواهد زد. نهال حاصل از کاشت هسته شلیل در گلدان در صورت شرایط مساعد محیط در مدت ?-? سال به باردهی می رسد. بنابراین لازم است با بزرگ شدن نهال، آن را به گلدان بزرگتر انتقال دهید. در حین رشد کود دهی را فراموش نکنید .

قلمه زدن درخت شلیل چگونه صورت می‌پذیرد؟

کم‌وبیش، دو گزینه برای ریشه‌زایی و کاشت درخت شلیل؛ از قلمه وجود دارد: چوب نرم و چوب نیمه سخت. روش اصلی به این صورت است که قلمه‌ها باید با یک چاقوی بسیار تیز و تمیز از شاخه برداشته شوند. طول آن‌ها باید حداقل 15 سانتی‌متر و کمتر از 30 سانتی‌متر باشد.

بهترین زمان برای تکثیر قلمه‌ها، صبح زود است؛ چون گیاه کاملاً متورم است. بسیار اهمیت دارد که قلمه‌ها تا زمان قرار گرفتن در زمین، سرد و مرطوب باشند.

 

نحوه کاشت نهال شلیل چگونه است؟

نحوه کاشت درخت شلیل در ایران یکی از رایج ترین کاشت های نهال درخت و میوه می باشد.

یکی از مواردی که در آموزش کاشت نهال شلیل نقش مهمی دارد، بهترین زمان کاشت نهال شلیل می باشد.

در ابتدا باید گفت که نهال شلیل از نهال هلو که جهش ژن داشته، تولید شده است.

 

این نهال شلیل می تواند از نهال هلو نیز تولید شود و قابلیت لقاح دارد.

نهال شلیل از جمله نهال هایی است که نسبت به سرما حساس بوده و در هوای سرد خشک می زند.

حتی در مواردی اگر دمای سرما -?? درجه باشد می تواند نهال شلیل را کاملا از بین ببرد.

شرایط آب و هوایی در نحوه کاشت نهال شلیل بسیار تاثیر دارد.

به همین دلیل بهترین زمان کاشت نهال شلیل می بایست در فصل بهار یا تابستان است.

نهال شلیل گرما را به راحتی می تواند تحمل کند و در فصل بهار نیز شکوفه می دهد.

روش های هرس درخت شلیل:

هرس در واقع بخش اصلی پرورش درخت شلیل به شمار می رود که هرس به موقع و درست باعث افزایش باردهی و طول عمر درخت می شود. بسیاری از درختان را در فصل زمستان مورد هرس قرار می دهند ولی در مورد درخت شلیل باید عرض کنیم که زمان مناسب هرس درخت فصل بهار است، هرس این درخت از سال اول شروع و هرساله ادامه پیدا می کند. در واقع از مزیت عمده هرس این درخت کنترل اندازه و سایز آن برای سهولت برداشت میوه و افزایش باردهی است که هرس به موقع به ایجاد شاخه های اصلی قوی کمک شایانی می کند و این اجازه را به شاخه های اصلی می دهد تا بتوانند نور خورشید را دریافت کنند. بریدن شاخه های اضافه باعث تقویت شاخه اصلی و افزایش کیفیت و باردهی محصول می شود.