دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

آیا با فواید باور نکردنی شیره انگور برای سلامتی آشنا هستید


شیره انگور: فواید، موارد استفاده، حقایق تغذیه ای و هشدارها

 

شیره انگور نوعی شیره انگور ملایر است که با مخلوط کردن با ارده کنجد در صبحانه مصرف می شود. علاوه بر اینکه در وعده صبحانه مصرف می شود، برای فواید دیگری نیز مصرف می شود. فواید شیره انگور برای کم خونی مفید است، برای بارداری مفید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

 

شیره انگور چیست ؟

یکی از چیزهای مهم در مورد آگاهی از سلامتی ما و دوران مدرنیته، کشف مجدد مواد عالی مانند دوشاب  است. شیره انگور یا دوشاب، غذایی باستانی است که به دلیل خواص مغذی و طعم دلپذیرش محبوبیت زیادی دارد. قبل از استفاده از شکر، شیره انگور ملایر در سراسر دریای مدیترانه و به ویژه یونان بسیار رایج بود، نه تنها به عنوان یک شیرین کننده، بلکه به عنوان یک درمان ویژه برای بیماری ها شناخته شده بود.

 

طعم شیره انگور اصل شیرین با کمی ادویه و عطر آن تند، قوی و فوق العاده وسوسه انگیز است. این محصول عالی از جوشاندن  انگور در حرارت کم به مدت طولانی به دست می آید. این نسبتاً گران است زیرا فرآیند تولید طولانی است و محصول نهایی نسبت به حجم انگور ها بسیار کم خواهد شد. بافت آن کاملاً شبیه سرکه بالزامیک قدیمی است. اگر از طرفداران Ottolenghi هستید، مطمئناً با شیره انگور ملایر انار آشنایی دارید و می توانید از شیره انگور استفاده کنید.

این محصول مایع چسبناک شیرین سرشار از انرژی، کلسیم و آهن است. خواص آن شامل آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C و B و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است. بدن ما قندهای طبیعی موجود درشیره انگور ملایر را نیز به راحتی متابولیزه می کند.

بدون تردید قیمت شیره انگور اصل یا همان شیره انگور ملایر به نسبت انواع کیفیت های موجود در بازار متفاوت است. به طور کلی شیره انگور اصل فقط به محصولی که به صورت محلی و غیر صنعتی تولید شده باشد، می گویند.

 

شیره انگور ملایر در انواع دسر ها و میان وعده ها

 

جفت های درخشان این شیرین کننده فوق العاده سالم شامل فرنی / گرانولا، ارده کنجدی، سالادهای تازه، سبزیجات پخته شده، سالاد میوه، بستنی، پخت، لعاب، گوشت و خورش لوبیا است. آشپزهای خانگی از آن در سس های گوجه فرنگی معطر استفاده می کنند. آن را با ادویه های گرم مانند دارچین، میخک و جوز هندی و حتی با شکلات تلخ ترکیب کنید. اغلب در غذاهای یونانی در غذاهای خوش طعم استفاده می شود - طعم لذیذ آن برای تقویت سس هایی که گوشت بره و خوک و همچنین ماهی را همراهی می کنند استفاده می شود.

 

رایج ترین استفاده از این شربت شیره انگور برای تهیه انواع شیرینی مانند موستالوریا (پودینگ انگور) و موستوکولورا (کلوچه های انگور) در ماه های پاییز است. دایان کوچیلاس (یک نویسنده شگفت‌انگیز کتاب آشپزی یونانی) در این پست وبلاگ به ما توصیه می‌کند که «اگر دستور اصلی یک فنجان شکر و یک فنجان شیر، آب یا آبمیوه است، به جای شکر از بهترین شیره انگور ملایر استفاده کنید.

 

شیره انگور چه مزایایی دارد؟

 

فواید شیره انگور که برای بسیاری از بیماری ها مفید است:

 

  • از استخوان ها محافظت می کند: به دلیل اینکه منبع خوبی از کلسیم است، ساختار استخوان را تقویت می کند. همچنین به داشتن دندان های سالم کمک می کند. توانایی عضلات برای انقباض را افزایش می دهد. در برابر بیماری های استخوانی به ویژه در زنان در دوران یائسگی محافظت می کند.
  • برای سلامت جنسی مفید است: به تولید سالم هورمون های جنسی کمک می کند. میل جنسی را افزایش می دهد و در نتیجه از سلامت جنسی محافظت می کند.
  • مفید برای یبوست: تسکین دستگاه گوارش از جمله فواید شیره انگور است. معده و روده را آرام می کند
  • برای خون مفید است: به لطف آهن از کم خونی جلوگیری می کند. به تامین یک سوم نیاز روزانه بدن به آهن کمک می کند. همچنین باعث افزایش خون در بدن می شود.

 

مصرف شیره انگور اصل در دوران بارداری

 

به دلیل داشتن مواد معدنی فراوان، فوایدی را در دوران بارداری و شیردهی به همراه دارد. آرام اعصاب و دوری از استرش و تشویش ناشی از مسمویت های غذایی که ویار برا مادران به همراه می آورد، با خوردن شیره انگور ملایر و حذف غذاهای صنعتی در دوران بارداری ، مادران را از شر فشارهای جسمی و روانی رها می سازد.

 

 

برای دردهای قاعدگی مفید است

 

 در برخی موارد، درد قاعدگی به دلیل کمبود آهن رخ می دهد. شیره انگور با آهن در محتویات درد. علاوه بر این، مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم موجود در خون از لخته شدن خون جلوگیری می کند. به این ترتیب می توان دردهای قاعدگی را تسکین داد. همچنین از ماهیچه های رحم محافظت می کند.

 

  • باعث رشد سالم سلول ها می شود: به هر نحوی که شده ترمیم سریع و آسان بافت پوست را فراهم می کند.
  • افزایش تشکیل گلبول های قرمز خون: سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

 

سایر فواید مصرف شیره انگور اصل

 

  • باعث رشد می شود: به ویژه برای کودکان در سنین رشد و تکامل مفید است. به لطف مواد معدنی و ویتامین ها باعث رشد سالم می شود.
  • از سیستم عصبی محافظت می کند: به لطف محتوای منیزیم، حجم کلسیم را در اعصاب و عروق خونی متعادل می کند و اعصاب را آرام می کند.
  • مفید برای سردرد و خستگی: حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، خستگی. سردرد را تسکین می دهد.

 

تاثیرات ویژه شیره انگور در بدن

 

 برای باز شدن  رگ ها مفید است و هر نوع گرفتگی را بهبود می بخشد. همچنین این ماده جادویی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.دوشاب اشتها را باز می کند و غذای شما را با طعم عالی خود در جایگاه نوشیدنی سر سفره لذت بخش تر خواهد کرد.

 

فواید شیره انگور برای پوست چیست؟

 

  • از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند.

 

  • از پیری زودرس جلوگیری می کند. ظاهر جوان تری را فراهم می کند.

 

  • برای پوست در برابر اثرات منفی الکل و سیگار مفید است.

 

چگونه باید شیره انگور مصرف کرد؟

 

  • شیره انگور را می توان به روش های مختلف مصرف کرد.

 

  • اگر برای کم خونی استفاده شود، می توان هر روز صبح یک یا دو قاشق غذاخوری معده خالی مصرف کرد. این باعث افزایش تولید آهن می شود. از کم خونی جلوگیری می کند.

 

  • در زندگی روزمره می توان با مخلوط کردن با ارده کنجد در صبحانه مصرف کرد.

 

آیا شیره انگور لاغر کننده است؟

 

  • شیره انگور ملایر معمولاً نوعی شربت است که از میوه انگور به دست می آید.
  • منبع خوبی از کربوهیدرات و کلسیم است.
  • می توان آن را به روش های مختلف مصرف کرد.
  • اگر تا حدی با دقت مصرف شود، مهم نیست.
  • اما اگر شیره انگور ملایر به مقدار ناخودآگاه مصرف شود وزن کم کنید.
  • این می تواند باعث افزایش وزن شود، به خصوص زمانی که همراه با نان فراوان مخلوط با ارده کنجد برای صبحانه مصرف شود.

 

به عبارت دیگر، شیره انگور ملایر با چه غذاهایی مصرف می شود، تا حدی بسیار مهم است.

برخی از افراد با اضافه کردن به لیست رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنند. آنها به جای مصرف قند، شیره انگور ملایر را برای تامین کلسیم و کربوهیدرات بدن مصرف می کنند.

در این صورت هم مصرف قند کاهش می یابد و هم کلسیم در اختیار بدن قرار می گیرد.

 

مضرات شیره انگور چیست؟

 

عوارض جانبی مانند سوء هاضمه، نفخ یا اسهال در صورت مصرف زیاد دیده می شود. اما نگارنده این مقاله تا کنون ندیده یا نشنیده است که کسی با مصرف شیره انگور دچار عاره ای شود. به نظر ما نسبت دادن بیماری ها در عصر مدرن به مصرف غذاهای ارگانیک، از جمله ایده هایی تاریکی است که با پذیرش جمعی جوامع بشری به حقیقت می پیوندد! ناخودآگاه جمعی بشر با هر اطلاعاتی که تغذیه شود، به شرط پذیرش توده مردم می تواند بر آن ها حکمرانی کند.

اگر جز افرادی هستید که باور دارند مصرف حبوبات باعث ایجاد اختلالات گوارشی می شود، یا اینکه پذیرفته اید که عسل طبیعی حساسیت زا است و یا معده خود را از خوردن میوه های خام به دستور پزشکان کور دل محروم گذاشته اید، باید به شما بگوییم که راهی ساده و در عین حال سخت برای تغییر این الگوی جمعی پیش روی دارید!

کافیست که یک دروه چند روزه یا نهایتا چند ماهه را به سم زدایی و برون ریزی های فیزیکی حاصل از انباشست سموم کشنده شیمیایی اختصاص دهید و تحت هر شرایطی و هر نوع دردی به خوردن غذاهای طبیعی ادامه دهید و حتی نوک سوزن از هیچ ماده غذایی کارخانه ای تغذیه نکنید. پس از آن به زندگی سالم سلامی دوباره به تندرست اجدادمان در زمین خواهید کرد.

 

خرید شیره انگور

 

اگر با دانستن تمام فواید شیره انگور خانگی تصمیم به خرید شیره انگور گرفته اید، ما به شما یک پیشنهاد ویژه خواهیم داد! آن هم خرید شیره انگور عسلی ملایر از فروشگاهی است که لینک آن در این قسمت قرار داده شد. با اطمینان بهترین شیره انگور ایران را از این فروشگاه تهیه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.