دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

شکست عشقی چیست؟

شکست عشقی چیست؟

شاید تا به حال در مورد شکست عشقی  شنیده باشید . بعضی از افراد بعد از جدا شدن از روابط عاطفی حالتی را شبیه به افسردگی تجریه می کنند، برخی دیگر از دورهم جمع شدن ها خود داری می کنند. بعضی ها خوابشان بهم می ریزد و نمی توانند خوب غذا بخورند عده ای دیگر احساس ناتوانی می کنند و نمی توانند به کارهای روزمره خود برسند و در طول روز بدون اختیار به کسی که از آن جدا شده است فکر می کنند. این فکر کردن ها باعث غم و اندوه بزرگی می شود که فرد به گذشته خود فکر می کند.


https://uupload.ir/files/ov2a_5.jpg

مراحل شکست عشقی

انکار : شاید باورش برایتان سخت باشد که او را از دست داده اید ممکن است ناراحتی یا هیچ عکس العملی از خود نشان ندهید انگارهیچ اتفاقی نیوفتاده است این مرحله در افراد متفاوت می باشد ماندن در این مرحله نشانه بدی است.

خشم: پس از انکار خشم را تجربه می کنید. فرد نبود شریک خود را احساس می کند و به این واقعیت که همه چیز تمام شده پی می برد و ممکن است عصبانی شود و عمر خود را در رابطه ای که سرانجامی نداشته گذرانده است.

غم : این مرحله طولانی ترین مرحله می باشد و شاید ماه ها طول بکشد.

پذیرش: مرحله آخر پذیرش می باشد که باید بپذیرید نمی توانید در کناراو باشید وغم و خشمتان فروکش می کند این مرحله به معنی آن نیست که دیگر به فکر طرف مقابل نباشید بلکه هیجانات شدیدتان تنظیم شده و می توانید منطقی تحلیل کنید.

بپذیرید که این اتفاق تمام شده  بعد از آن ذهن خود را پاکسازی کنید مثلا اگر یادگاری هایی از طرف مقابل دارید آنها را از خودتان دور کنید. سعی کنید خود را مشغول به کاری کنید وقتی ذهنتان درگیر باشد او را نمی توانید در اولویت های فکری تان بگنجانید. وارد گروه هایی مثل ادبی، ورزشی، هنری و گردشگری شوید که صمیمیت کمتری با آن ها دارید زیرا در این صورت ذهنتان درگیر مسائل گروه می شود . کارهایی مثل پرورش گل وگیاه، پیاده روی انجام دهید و یا مقاله های جذاب و عجیب مانند مرز های عجیب جهان را بخوانید. موسیقی های شاد گوش کنید تا غم اندوه را از خود دور کنید. بدوید تحرک داشته باشید ورزش کردن هم نیز مانند موسیقی حالتان را دگرگون می کند. اگر در زندگی به فکر سلامت خود نبودید بهتر است به فکر بیوفتید و رژیم سالم خوردن را شروع کنید و آن را وارد وعده های غذایی خود کنید. به فکر خودتان باشید کارهایی که حالتان را خوب می کند انجام دهید اگر همه ی این کارها را کردید و حالتان بهتر شد نوبت به بخشیدن می رسد در انگلیسی  اصطلاحی وجود دارد که می گویند ببخش و فراموش کن.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.