دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته
دل شکسته عاشق

دل شکسته عاشق

وبلاگ دل شکسته

برش لیزر برنج

برش لیزر برنج

برنج یکی از زیباترین آلیاژهای پرمصرف صنایع است. این فلز درخشان بسیار منعطف و کارآمد در گذشته برای ساخت زیورآلات و ظروف و لوازم آشپزخانه استفاده می شد و از برش های دستی و مرسوم برای برش و شکل دادن به برنج استفاده می کردند و این روش اشکالات فراوانی من جمله برش بدون کیفیت و زیبایی و زاویه دار بودن آن بود. با پیشرفت صنایع و نیاز روز افزون به استفاده از برنج در صنایعی همچون کشتی سازی، تجهیزات نظامی و پزشکی و ... برش بدون نقص و باکیفیت مورد توجه قرار گرفت و صنعتگران در پی یافتن وسیله و راهی برای برش بودند.

با روی کار آمدن پدیده لیزر تا حد زیادی این مشکل حل شد. آلیاژ برنج قابلیت چکش خواری بالا و قابلیت های فیزیکی جالب توجهی دارد و برش اجسام برنجی و حکاکی روی آن ها از دیرباز مورد توجه افراد به ویژه صنعتگران بوده است، از این رو برش های دقیق و اصولی بسیار حائز اهمیت است. با ابداع دستگاههای برش مدرن و پیشرفته که مجهز به سطح کیفی بالایی هستند، گامی بزرگ در جهت برش فلزات و حکاکی روی آن ها برداشته شد. در میان فلزات گوناگون، فلز برنج به دلیل ظرافت خاصی که دارد بیشتر از دیگر فلزات برای برش لیزر مناسب است. جلوه درخشان و نمای براق، صیقلی و زیبای ورق‌های نازک این آلیاژ در فاصله کمی توجه صنعتگران و را به سوی خود جلب نمود. 

اشعه تک فام لیزر از کانون تابش یا پردازشگر به عدسی همگرایی که در مسیر تابش در دستگاه برش تعبیه شده تابیده می شود و این عدسی اشعه را به صورت متمرکز و نقطه ای روی بخشی از ورق درخشان برنج که زیر دستگاه قرار داده شده، می تاباند. این تابش با ایجاد گرما آن نقطه را ذوب کرده و برش را انجام می دهد. در ادامه گازی پرفشار توسط دستگاه خنک کننده بر روی صفحه دمیده می شود تا هم مواد مذاب را پخش کرده و هم حرارت موضعی را پایین آورده تا صفحه فلزی برنج فرورفتگی یا برجستگی به علت گرما پیدا نکند.

با استفاده از برش لیزر برای فلز برنج هم سرعت انجام کار بالا می رود هم دقت و کیفیت کار. علاوه بر این ها با این دستگاه هر طح خلاقانه و پیچیده ای به مرحله اجرا درمی آید و درنهایت محصولی تمیز با کمترین میزان ضایعات و بهترین کیفیت تولید می شود. در برش فلز برنج از گاز Co2 برای ایجاد برش بر روی فلزات و از ماده‌ی YAG برای برش فلز برنج و همچنین حکاکی استفاده می شود که حکاکی امروزه در صنعت زیورآلات و لوازم تزیینی از استقبال گسترده ای برخوردار شده است از همین رو برش لیزر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه برش لیزر برای فلزات به دلیل مزایایی فراوانی که دارد مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. مجموعه پارسیان لیزر با یک دهه سابقه درخشان در زمینه برش لیزر فلزات و با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و به روز ترین متدها گامی موثر در زمینه افزایش کیفیت برش لیزر برداشته است. این مجموعه همچنین با بهره گیری از کارشناسان مجرب برای نظارت و استفاده بهینه از دستگاه آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.